Att sno en annans design? - Åsiktsinlägg   

I SSO bloggvärld så finns de ett ex. antal bloggar. De flesta kan verka väldigt lika varandra, så vad gör då så att en blogg sticker ut? Jo, hur personen bloggar och DESIGNEN. Designen är de första man möter när man går in på ens blogg och i väldigt många fall så bedömer läsaren direkt om ägaren bakom bloggen slitit med den och jobbat hårt för att få den fin eller om ägaren bara slängt dit nått och allt ser "b-kvalla" ut. En trevlig design, håller oftast kvar läsare. I mitt fall, kan det vara så ibland, att jag kollar på designen och ser om den är välgjord, därav kanske jag stannar kvar. För tyvärr är de så att när jag går in på en blogg där designen är förj..... jaa, då har jag svårt att stanna kvar trots inläggen kanske är asbra! ):
 
Men nu till själva designerna. Ibland kan de hända att man har ungefär likadan bakgrundsfärg och sidomenys bildidé som nån annan. Sånt kan hända, och om resten av designen skiljer sig från varandra, så gör det mig inget. 
MEN om jag vet en bloggare som har haft sin design ett tag och jag vet att den personen har slitit med sin design huuur länge som helst och suttit uppe och kodat den från scratch för att få det där "unika" utseendet, sen kommer en annan blogg och tar samma design och kopierar rakt av... Då undrar jag hur fan ni tänker?
 
Det är rent ut av förjävligt, omoget och elakt. Hur skulle du känna ifall nån person kom och tog samma bloggdesign som dig bara sådär? Troligtvis inte nå vidare glad. Jag vet en bloggare som fått sin design snodd av TVÅ olika person. TVÅ personer som tagit hela hennes idé och utseende. Usch säger jag bara. Fy skäms.
Tror ni att man blir glad? Inte ett dugg och ni framstår bara i dåligt ljus och som personer som härmas. 
Sen att ni försöker ta äran för att NI har gjort designen ifrån grunden är så patetiskt att jag vill spy..
Kom med något eget för gudsskull och va unika på erat eget sätt! Att härma nån är så omoget och i brist på fantasi. Jag har turen att ingen har snott mitt utseende ännu vad jag vet, och jag hoppas de fortsätter så.
För jag hade smällt av, blivit flyförbannad och ja usch.
Jag blir nästan aldrig arg och när jag väl blir arg, då ska ni passa er ;)
 
Tänk med hjärnan, klura på något eget.
Ni ska inspireras, inte kopiera, härma eller dylikt.
Tack för mig och jag hoppas att ni som gör så här, slutar genast och hittar på nått eget!
 
Vad anser ni om att folk snor andras designer?
 


Wilma weststone

det är så sjuuuukt elakt! Jag har en blogg med kanske 0 läsare. Designen är ju fin tycker jag men inget speciellt. Men jag har iallafall inte härmat någon annan för att få mer läsare. Det skulle bara kännas dumt. Nä jag håller helt med dig!

2013-08-12 / 12:51:51
BLOGG: http://weststone.bloggplatsen.se
Aria Queenbrooke

Håller med :3

2013-08-12 / 13:37:20
BLOGG: http://queenbrooke.blogg.se
Filippa Goldforest

Du har rätt om att designen gör väldigt bra intryck, samma här. Man kan lätt se på designen "Huh? Är detta en bra blogg? Är det värt att stanna kvar?" oftast (observera oftast). Sedan kan man INSPIRERAS av bloggare också (som du vet inspireras jag av dig ;) men inte kopiera rakt av, usch och fy säger jag. T ex kan man läsa typ Nicole Seaknight eller Esmeralda Silverforces (jag valde de för de har många bra åsiktsinlägg) och se ett åsiktsinlägg och så tänker man "wow det är ju bra, jag kan också börja med åsiktsinlägg". Det tycker jag är helt okej. Men att kolla igenom alla åsiktsinlägg och tänka "okej så då skriver jag att jag hatar sniglar eftersom Nico skrev det" (AHAHAHAHAHHA bara tog nåt xD) är inte schyst. Egna åsiktsinlägg är bäst. Angående design ser inte jag det så ofta, men fy fan vad omoget. Vill bara spy, som du. Man kan inspireras från design också, men kopiera rakt av är elakt. Haha antagligen skulle jag kunna skriva en kapitelbok om det här på ca 95784635573287 kapitel men ... det får räcka såhär. Sjukt bra skrivet, det här fick nog många copycats att skärpa till dig lite, jag skulle i alla fall det om jag läste något sådant här bra inlägg!

2013-08-14 / 21:19:05
BLOGG: http://fillanochwalle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback