Byte av man & svans ~   

När hästfrisörerna kom, så blev nog vääldigt många glad över att kunna skifta mellan olika frisyrer till deras hästar. 
Jag är en av dom och jag älskar idén med att "skräddarsy" sin egen häst hur man vill ha den.
Det är en sak som gör den unik och inte att den ser ut som exakt alla andras, vilket jag tycker är superbra! :)
 
Men det finns ju bara ett ex. antal frisyrer till hästarna.
Det är startfrisyren som är mellanlång.
 
Det är den långa, vågiga frisyren.
 
Det är den korta, lite busiga frisyren.
 
Och den knoppade, slitrena frisyren.
 
Dock så har ju även frisern och de kommande ponnierna en annan frisyr, men ingen häst förutom frieserna kan ha "friesermanen och svansen", så dom räknar jag inte med ;)
 
Jag läste på Esme's blogg, tror jag, nått inlägg för ett tag sen, att hon önskade att man kunde välja vilken svans man ville till vilken man. T.ex. Den korta, busiga manen med den långa, vågiga svansen!
Det hade allt varit något! Och jag har sett andra bloggare haft samma önskningar som Esme.
Det hade gjort dom ÄNNU mer personliga och skräddarsydda = perfektare häst.
Det är inte helt omöjligt att ha så, då t.ex. Lorettas vita häst nere i Moorland, har en knoppad man, men en mellanlång, lite vågig svans.
 
Själv hoppas jag det kommer yttligare frisyrer och stilar än de 4 vi redan har :)
+ att det kommer bli möjligt att skräddarsy sin häst så som ovan^


Sofia Turtlebear

Esmes blogg e lösenordsskyddad :(

2013-08-23 / 14:33:27

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback