En sak jag irriterar mig på:   

Jag tror de flesta redan vet om att när man rider, så är inte fötterna i stigbyglarna. Utan dom är antingen utanför, halvt genom stigbygeln etc. Men från vissa vinklar när man t.ex. galopperar, så kan ibland foten vara helt inne i stigbygeln, vilket jag tycker är bra. Dock så vill jag att det ska vara så hela tiden.
Jag menar, hur snyggt är det om man rider runt såhär:
 
Men de är inte de som är problemet i det här inlägget, nepp. Det finns EN sak som jag irriterar mig mer på än stigbyglarna. Det är när man rider i en westernsadel. Foten är inte ens i närheten av stigbygeln, som bara ligger slappt på hästens sida. Inte ens från olika vinklar eller gångarter så förändras detta. Det ser så grymt fult ut och man vill knappt ta bilder, för stigbygeln förstör :(
 
USCH! Nä nu får SSO fixa det här, man kan ju inte rida runt med fötterna utanför stigbyglarna och utan sadelgjord heller för den delen..
 
 


Allison Dawnstar

Det med sadelgjorden lade jag märke till ganska direkt när jag började spela och stigbyglarna irriterade jag mig på som sist för några timmar sedan. Liksom vem vill ha en stigbygel genom foten? D:

2013-08-02 / 13:24:41
BLOGG: http://Allison.bloggplatsen.se
himlakraftenslana.blogg.se

oj, har inte ens märkt det där med westernsadlarna o.o men de borde nog fixa till det tycker jag >.<

2013-08-02 / 14:12:26
BLOGG: http://himlakraftenslana.blogg.se/
Susan Moonstar

När jag var mindre spelade jag ett tv-spel som hette Springdale. Spelet var gjort av Pixel Tales, alltså de som skapat Sso. Jag har för mig att Springdale var något av deras allra första hästspel och att detta kom ut innan Star Stable och Starshine, jag kan även sätta väldigt många likhetstecken mellan Springdale och Sso.
I alla fall så hade inte ryttaren fötterna i stigbyglarna där heller och där vara det ännu värre! Stigbylarna liksom flaxade omkring medans ryttaren red och ryttarens ben satt inte alls i stigbyglarna. Så Pixel Tales har i alla fall fått det lite bättre i Sso.
Men det ser ju hur korkat ut som helst inklusive de flaxande tydlana som hela tiden åker in och ut ur hästen(!) Men jag tror som sagt att det är svårt att göra något åt det, om det gick skulle nog Sso-teamet löst det....:)

Svar: Jag har också det spelet hemma liggandes nånstanns haha! Jag håller med dig, det såg riktigt skumt ut i Springdale spelet o: Så jag är glad att dom förbättrade det liiiite i SSO, men vi får helt enkelt hålla tummarna att på ev. kommande sadlar är det bättre :D
Juliette Stardawn

2013-08-02 / 15:08:49
Matilda Greenstone

Jag tror nog de kan lösa det där, om de fått foten lite i stigbygeln går det nog att få hela. Kanske det inte fungerar fast jag tycker det borde, eller så har de inte lagt märke till hur mycket det stör?

Men jag tycker att tyglarna borde gå att ha som de är nu, och kortare, att man kan välja själv. Eller att det finns t.ex speciella dressyr träns där tyglarna är kortare? Skulle vara kul ^^

Svar: Precis, så vi får helt enkelt hoppas att nån vacker dag, är det löst;)
Ohh, mer träns skulle verkligen vara nått! :D
Juliette Stardawn

2013-08-02 / 15:13:40
BLOGG: http://skydancers.blogg.se
Cristina Silverbell

Åh stör mig på det HELA tiden, det är så otroligt fult när man sitter och redigerar bilder från dagens ridpass och så ser man detta ://

2013-08-02 / 16:08:05
BLOGG: http://starstableteam.blogg.se
Susan Moonstar

Ja precis :D Och inte att tala om hur benen liksom "flyger" i luften tjohej vilt när hoppar....!

2013-08-02 / 19:10:32

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback