Event med CH.   

Igår hade vi ett lite längre event med klubben. Det var nämligen planerat, uteritt, lektion och grillning!
 
Alla träffades vid Steves efter klockan 6 och tillsammans red vi mot Valedale paddocken, där Anna W. skulle hålla i dagens lektion. Med mig hade jag Snowkiss och det var första gången för henne med massa hästar omkring sig.
Trots att hon är en relativt stabil häst, kände jag hur hon tuggade intensivt på bettet, tog ett par "trippande" steg vartannat och sköt upp ryggen. Det kändes i det tillfället, skönt att ha Lisa framför mig med hennes häst och Sylvie bakom mig, då jag visste att Wera aldrig skulle sticka ifrån andra hästar frivilligt. Instinkterna av andra flockdjur lockade för mycket. Och hon skulle nog lugna ner sig, när hon insåg att det inte fanns nått att hetsa sig upp över..
 
När vi kom till skogen, så parade vi ihop oss två och två för att underlätta ifall nån häst skulle få för sig att busa lite eller andra dumheter. Ibörjan red jag bredvid Lisa, men då Snowkiss blev lite seg så hamnade vi bak med Sylvie ibland. Fortfarande kändes hon lite spänd och det skulle bli skönt att få ta ut det på lektionen.
 
Trots det, så kunde vi fatta en lång, samlad arbetsgalopp över ängen tillsammans med de övriga ekipagen utan problem. Hon frustade nöjt och man kunde känna hur dom små "knutarna" vi känt tidigare, löstes upp.
 
 
Lektionen startade i skritt, gjorde halter och volter för runda, mjuka upp och se till att hästarna lyssnade på oss ordentligt. Körde sen trav, rätt upp över ridbanan i trav och nåra volter. 
 
Avslutade med ett par varv i arbetsgalopp för att lösgöra hästarna, få ur lite energi och låta dom få sträcka ut musklerna. På lektionen var hon lyhörd, sammarbetsvillig och inte så värst stressad. Det var ett lugnare ridpass och jag kan konstantera att jag är nöjd över ridpasset.
 
Efter ridlektionens slut, så skulle vi grilla. Så tillsammans red vi till en väldigt trevlig grillplats strax vid galciärerna i Valedale. Där pratade vi om allt från olika tävlingar till korvkrig. Haha, jag kan ha varit anledningen till att vi startade kriget, för jag var busig nog att ta den första korven >:D
 
Tråkigt nog så lämnade Anna W. samma dag och jag kommer sakna henne i CH.
Men CH är för mig, den bästa klubben jag varit i och jag lämnar aldrig den


Anna Waterdawn


Svar: ♥♥
Juliette Stardawn

2013-08-01 / 20:38:15
BLOGG: http://annawaterdawn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback