NH-träning med Ragge   

ursäkta för jag inte bloggat idag, haft fullt upp...

Idag när jag rensade ut mina flyttlådor med utrustning, som var kvar sen jag flyttade till Vingården, så blev jag förvånad när jag hittade min NH- halsrem som jag fått av en bekant nått år tidigare. Jag hade dock bara hunnit testa den på Firerain nån gång. Och blev direkt sugen att pröva igen. Och idag blev det Firerain igen, då han är den häst jag litar på till 100%. 
 
Eftersom de var så ovant för både han och mig, höll vi oss vid vingårdens område och prövade en liten bit bort.
 
Jag försökte vara väldigt lätt i handen, använda min vikt och röst dit jag ville få honom att gå. Det halsremen gör, är att sätta ett tryck mot hästens hals när jag drar i det åt ett visst håll. Men jag hade det mest slappt vid manken och som stöd ifall jag mot förmodan skulle tappa min balans. Jag blev posetivt överraskad när han nästan alla gånger, kändes alert och gjorde det jag bad honom.
 
Avslutade med att få honom trava honom en bit innan jag avrundade med att få honom att rygga utan att använda mig av halsremen. Här blev han lite förvirrad och visste inte riktigt vad jag ville. Jag satte mig djupt, bad honom att rygga och lutade mig pyttepyttelite bakåt. Efter liiite tryck ifrån halsremen, så ryggade han och jag kunde inte vara mer nöjd! Superfin häst jag har och det syns att han verkligen försöker underlätta för lilla matte Juli ;)
 


jenpen snökulleeeee

KVINNA DU HAR GROVA GRAFIK FEL TA GENAST BORT DET ;-; OR I WILL KILL GÅD.

Svar: DONT U DARE TOUCH GÅD >.> VADÅ GRAFIK FEL D:
Juliette Stardawn

2013-08-11 / 19:25:33
BLOGG: http://snowhill.se
jenpen snökulleeeee

Ja, din hästsmule osv är as suddigt ;-; andra personer har ikke de problemet ;-; Man kan fixa till det men jag minns inte hur :(((

Svar: men whuuuut, för mig är de inte så D: erhmagad i feel special. *_* hojta till om du kommer på ahah!
Juliette Stardawn

2013-08-11 / 20:31:47
BLOGG: http://snowhill.se
jenpen snökulleeeee

meeen titta, din skäcks mule är as IFDUHNDFNWOGINE medans min kompis emiliaosture.blogg.se inte alls är så!!!

Svar: HAHAHA jahaaaa, men wäh vrf är de så :(
Juliette Stardawn

2013-08-11 / 20:56:02
BLOGG: http://snowhill.se
jenpen snökulleeeee

grafikfel kallas de!!! ): pröva att logga ut med all grafik ned, sedan loggar du in drar upp all grafik oh reloggar. :DDD

Svar: Ska pröva, thank youuuuu mate! :DD
Juliette Stardawn

2013-08-11 / 21:24:55
BLOGG: http://snowhill.se
jenpen snökulleeeee

grafikfel kallas de!!! ): pröva att logga ut med all grafik ned, sedan loggar du in drar upp all grafik oh reloggar. :DDD

2013-08-11 / 21:24:56
BLOGG: http://snowhill.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback