Misslyckad hoppning ~   

Som jag nämnde tidigare så har Scarletknight varit väldigt tjurig, irriterad och slö tidigare idag.
 
jag valde att försöka arbeta honom lite nere på Jorviks arenan för att se om det hjälpte att ställa honom och få honom arbeta mer. Jag körde igenom honom i alla gångarter och försöka mjuka upp honom med voltarbete. Jag försökte även få honom att trampa under sig vettigt, men det hela slutade med att han stegrade, skuttade och bockade omkring som en galning!
 
 
 
 
 
Johanna hjälpte mig att ta ned några hinder från stallet för att se om jag kunde få ur all hans energi genom att låta honom få hoppa, vilket han älskar!
Sagt och gjort hade hon satt upp några hinder, därav det fanns en kombination.
Vi hoppade 2-3 hinder som gick hyffsat bra innan vi fokuserade oss på kombinationen.
Jag fattade en bra arbetsgalopp och han kändes både bra i kroppen och var inte "ful" i munnen som han var innan, så vi styrde mot hindret och jag var beredd i fältsits på att hoppa. Men ikket.
Han tvärnitade mitt framför och jag var nära på att trilla av...
 
 
Vi gav oss där, för jag märkte de skulle inte bli bättre. 
Allt kan inte gå varje gång, utan man får helt enkelt fortsätta försöka och öva.
Man måste ha några mörka dagar för att kunna bli ännu bättre, eller hur? :)
 
 


Anna Waterdawn

Åh vilken snygg redigering boo :D

Svar: Åh tack darling! :DD
Juliette Stardawn

2013-12-16 / 19:34:32
BLOGG: http://annawaterdawn.blogg.se/
Diana Flowerpie

Nä, det är inte så kul när en häst har bestämt sig för att inte vara snäll. Det slutar ju ofta med att hen tappar suget och bockar omkring i hela ridhuset. Lycka till nästa gång du rider Scarletknight"

Jättebra inlägg, välskrivet och riktigt snyggt redigerat!

Svar: Haha men eller hur, de är väl bara att ta nya tag helt enkelt! Åh tack så jättemycket Diana, sånt värmer att höra! :DD
Juliette Stardawn

2013-12-16 / 21:16:24
Myra Riverfall

Han kommer undan med sin snyggheeet!!


Svar: HAHA tur de!!
Juliette Stardawn

2013-12-17 / 16:46:28
BLOGG: http://mriverfall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback