Bergsklättring med Sylvie.   

Igårkväll så mötte jag upp Sylvie Yellowstone med hennes fina häst Stormborn vid Vingårdens stall. Vi hade nämligen bestämt oss för att bergsklättra lite i bergskedjan som fanns där omkring. Det är både bra för hästens styrka, rygg och motion samt att det är ju jättekul att utforska bergen :)
 
Så efter vi skrittat ut från Vingårdens område, fattade vi full galopp och saktade inte ner förrens vi kom till berget.
Jewelmist verkligen sträckte ut på sig och frustade njöt mellan varje galoppsprång. Jag tror Sylvie's häst uppskattade det minst lika mycket ;)
 
Aningen kyligt blev de ju högre upp man kom och man kunde se en svag dimma.
Stigen smalnade av, så här var både jag och Sylvie tvungna att sakta ner och skritta.
Vi stannade till vid den gamla stugan innan vi passerade den mot en klippavsats.
 
De tog lite tid innan vi båda var upp vid första utsiktsplatsen eftersom det var lite krångligt för båda att komma upp. Eftersom jag tidigare varit här med Jewelmist, visste hon vad som skulle göras medans det var första gången för Stormborn och Sylvie. Så vi fick agera som coacher och hjälpa dom upp!
 
Till slut kunde vi båda njuta av utsikten från Firgrove.Visst är det vackert?
 
 
 
Efter det så begav vi oss hem och jag belönade Missy med ett äpple!
Vart en riktigt lyckad ridtur, nästan som ett litet äventyr :) Hade med mig jättetrevligt sällskap som gjorde de hela ännu bättre!
 
Visste ni att jag och Sylvie kände varann innan SSO? Vi har rollat med varann på S.S för ett tag sen i cirka 1 års tid och hon hittade min blogg. Helt crazy va? Superglad att hon hittade mig, för hon är verkligen en superfin person ♥


Sylvie Yellowstone

2013-07-21 / 13:19:18
BLOGG: http://sylvieyellowstone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback