De 4 elementen - vatten   

 
 
Klar med första elementbilden, vilket var vatten. De här är min egna tolkning av vatten vilket resulterade i snö och is. Det blev lilla Snowkiss som fick agera modell och de var jobbigt kan jag lova er... Glad att det är över!
Jag tänkte först göra om Wera till en ren, men orkade inte så behöll hornen ändå! Bilden blev inte riktigt som jag tänkt, men gillar åtminstonde fantasykänslan man får haha.
Om ni har tur kanske ni ser, denna häst uppe vid Valedale en vacker dag...
Hoppas ni gillar bilden, så kommer snart tre till ;)
 
Oh här är "före" bilden också, så här såg bilden ut ifrån scratch och innan jag började redigera den.
 
Ganska stor skillnad va? Tycker jag utvecklas mer och mer, eller vad säger ni?
Vad tycker ni om min redigerade bild? Kan ta kritik! :)


Allison Dawnstar

*Börjar gråta* Juli! Den är så fin så man får en chock och dör! :')

I'm seriös o.o

Back to normal - den är så fin så att jag hittar inga ord för hur fin den är :'D

Svar: Åh dö inte alli :( Tack så hemsk mycket, det värmer! :D
Juliette Stardawn

2013-07-29 / 15:10:48
BLOGG: http://Allison.bloggplatsen.se
Tomato

Den är otroligt fin mörött men jag tycker att början till huvudet och halsen ser lite konstigt ut :)

Svar: Åh tacktack! haha ska tänka på det tills nästa gång :)
Juliette Stardawn

2013-07-29 / 16:11:12
BLOGG: http://silentstable.blogg.se
Matilda Greenstone

Jättefin tolkning, verkligen.
Älskar det där "diset" som finns på bilden och gör det lite mystiskt eller vad man ska säga. Och sedan är hornen en jättefin detalj som passar dit.

Jättebra redigerat med hoven och benet också när den lyfter det. Och sedan ser man ju själva "frustningen" när det kommer ut som luft ur näsborrarna. Är inte säker på om det ska vara så men det är väldigt vackert iaf! Man får en härlig vinterkänsla av bilden tycker jag.

Om man ska till någon sorts kritik, om det ens går att hitta något sämre så får jag väl nämna ögat. Det är lite väl "uppspärrat" för min del, men annars väldigt perfekt.

Superbra jobbat! :D

Svar: Tack så hemskt mycket Matilda, alla dina ord värmer! :DJo precis, tänkte att ett vintertema skulle vara roligare än det vanliga "hästen-i-vatten-med-sjöhäst-kropp" haha ;)

Tack för din kritik också, de ska jag tänka på tills nästa gång :D
Juliette Stardawn

2013-07-29 / 17:28:05
BLOGG: http://skydancers.blogg.se
Diana Flowerpie

HUR FIN SOM HELST!!! Jag tycker att du redigerade perfekt! Fortsätt så! :D

Svar: Tack så hemskt mycket! :DD
Juliette Stardawn

2013-07-30 / 08:57:40
Sofia Turtlebear

Jättevacker!!! Diset ger en så mystik känsla, men det passar 100 % in i bilden :D Benet o hoven e jättebra redigerat, superfint när hon lyfter benet så där fint c;

Väldigt fint hur den lyfter huvudet :D Svansen undrbar, o manen den med xD

Enda kritiken jag har e att snoret på hornet förstr jag nt riktig. Men du har lyckats jättebraa!!!

Svar: Åh tacktack, jo jag gillar diset jag med haha! :DD
Snöret på hornet ska ge den lite mer karaktär, de är bara där haha 8D Men tack för din åsikt!
Juliette Stardawn

2013-07-30 / 09:52:00
BLOGG: http://turtlebear.bloggo.nu/
Sofia Turtlebear

hahah ojdå, skrev snoret istället för snöret xD

Svar: Haha märkte de!
Juliette Stardawn

2013-07-30 / 16:30:13
BLOGG: http://turtlebear.bloggo.nu/
alfan

men omgg vad duktig du är!! hur fin som helst verkligen, gj :v

Svar: Haha tack så hemskt mycket! :DD
Juliette Stardawn

2013-07-30 / 18:14:42
BLOGG: http://starstableoffline.blogg.se/
Lova was here

Den var jätte fin och fantasifull men..
Huvudet och halsen gjorde att den såg.. uråldrig ut o.o
Eh ja, men annars var den fin ;)

Svar: Tack så mycket! :D Själva "hästen" ska vara ganska gammal då den har de här speciella elementen, men tack för din kritik! :)
Juliette Stardawn

2013-07-30 / 23:15:24
BLOGG: http://lovastarstar.blogg.se/
Minna S

Kan finnas lite fel men annars fin
Några fel:
1. ett fult blått snöre på hornet (jag tolkar det som ett snöre det kanske är något annat)
2. "Häst-kroppen" passar inte till "älg-huvudet"
3. det ser inte ut som regn det ser ut som en disco lampa.
4. älgar har ingen man.

Svar: Hej, snöret är tänk att vara där för vara mer personlig, det ska INTE vara en älg utan ett fantasihäst som jag kommit på själv, det är inte regn utan snö ;)
Juliette Stardawn

2013-08-13 / 12:11:33
BLOGG: http://Silverhill.bloggo.nu
Ella Riverfall

Den är jätte fin men jag undrar om dörren ska vara där, snö? Jag kan minnnsan se lite gräs.det svarta på ryggen ser bara konstigt ut .det som rinner från ögat ser också konstigt ut. Jag tror att manen är lite fööööör tovig

2014-06-09 / 20:26:11
Ella Riverfall

Glömde blogg

2014-06-09 / 20:26:51
BLOGG: http://elllanemo.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback