Elaka/onödiga kommentarer:   

 
Nu tänkte jag ta upp ett ganska stort, viktigt ämne inom bloggvärlden: att få elaka kommentarer på sina inlägg.
 
Jag vet att många SSO bloggare har fått en hel del elaka och helt onödiga kommentarer på sina inlägg, såna kommentarer som helt enkelt inte hör dit. Nyligen fick även en vän till mig en elak kommentar och den kommentaren var helt onödig i mina ögon. Och det har hänt förut att nån har slängt in något drygt på en blogg.
Jag vet även att det är flera SSO bloggare som har nån gång nämnt det här ämnet, men nu vill jag att ni ska se det ur min version och hur jag ser på den här saken. 
 
Elaka kommentarer kan vara allt från att verka spyddig, oförskämd och rent utav elak. Det varierar från vad de handlar om men kan t.ex handla om ens outfits, hästar, utseende, tips till saker som championat, ridpass och åsiktsinlägg.
Dessa kommentarer finns där för att provocera och få oss att reagera med taggarna utåt, bli ledsna och arga.
Kanske ville personen som kommenterade på min blogg att jag skulle reagera på ett annolunda sätt än det jag gjorde, eller så kanske den ville att jag skulle skriva ett långt inlägg? I dont know.
 
Men vet ni vad, jag tar inte åt mig. Jag kastar tillbaka det direkt till den som sa nått till mig.
Dock så tar jag åt mig mycket mer ifall de är ifrån folk jag känner bra och står mig nära.  För de är personer som jag bryr mig om, men annars. Aldrig.
Jag har lärt mig att om man tar skit, dryga, onödiga och elaka kommentarer av folk, så löser det aldrig något. Det har gjort mig starkare och till den jag är idag. Kanske beror de också på att jag har fått genomgå jobbiga saker, men nu i slutändan är det värt. För jag är starkare i mig själv och har bättre självförtroende än nånsin!
Men sen så finns de dom som fortfarande är osäkra i sig själv och en endaste onödig kommentar, kan få den personens lilla självförtroende att sjunka till botten. Så kan andra personer känna sig. 
I'll be alright, men dom andra? För dom är det som ett slag i magen, en röst som går på replay i huvudet - omöjlig att stänga av.
Folk har känslor och alla reagerar olika. Jag slår vad om att ifall ni som kommenterar dumheter inte skulle bli så glad ifall ni fick tillbaka all skit som ni slängt ur er? Eller hur?
 
Varför kommentera något elakt/onödigt/drygt från första början? Får de er som kommenterar att må bättre?
Åh, ni måste må såå bra av att trycka ner nån annan och skriva dom där elaka orden! 
Om ni inte har något vettigt att säga, håll för fan käften stängd.
 
Jag är arg, jag är helt jävla förbannad. Inte för min egna skull, utan för andras.
Ni ska fan skämmas, be om ursäkt och aldrig någonsin mer säga något elakt.
Om ni inte gillar vad nån skriver eller bloggar om, sluta besök då?
Är det så himla svårt att bara sluta gå in?
Plus SLUTA VARA ANONYM! Det visar bara att ni inte står för de ni säger och omoget som fan. Väx upp och kommentera med erat namn om ni ändå håller på skriva nått elakt. För när jag ser personer som anonyma, förstår jag att dom måste vara otroligt osäkra i sig själv, kommenterar bara för att trycka ner och mår dåligt.
 
Kritik och elaka kommenterar är två helt olika saker, och man ser lätt skillnaderna på dom..
Kritik finns där för att berätta hur man kan göra en förbättring av något, på ett snällt och hjälpsamt sätt.
Elaka kommentarer gör ingen nytta alls och sårar bara personen i fråga.
 
Jag skriver och bloggar om PRECIS VAD JAG VILL, om det inte är enough, finns det inte mer jag kan göra. 
Tack för mig och ursäkta för det långa inlägget, spårade ur lite.. hehe :)
 
 


Exenzia

Bra skrivet snutte. Håller med dig i vartenda ord. De elaka kommentarer jag får, tar på mig och sårar mig. :)

Svar: Tack putten <3 Hoppas verkligen folk lär sig, verkligen inte kul att få sånt på sin blogg :(
Juliette Stardawn

2013-07-21 / 11:17:23
BLOGG: http://exenzia.blogg.se/
Nicole Seaknight

Kul att du ville att jag skulle kommentera din blogg med positiv & konstruktiv kritik! Den kommer nu ;) Kom ihåg att inte ta illa upp på det konstruktiva!

Vi har väldigt lika åsikter och din blogg är precis en sådan jag kan tänka mig att läsa dagligen, haha! Du kör på en blandning av "unika" åsiktsinlägg och vanliga ridpass-inlägg. Fina outfits och jättesnygg design!

Och så ska jag ha något konstruktivt med.. hm! Skulle vara roligt att se mer redigerade bilder :D

Svar: Haha åh tack tack, desamma Nico :D Tack för ditt tips också!Jag planerat in ett par bilder jag ska redigera avancerat, så de lär du se fram över ;)
Juliette Stardawn

2013-07-21 / 11:18:58
BLOGG: http://fireruby.blogg.se
Esmeralda Silverforce

Det är helt sjukt att folk kan skriva så mycket taskigt på nätet som man ser idag. Har människor inget samvete?

Jag hade faktiskt väntat mig att få ta emot lite gnäll och tråk då jag startade en SSO-blogg, men jag har fått fantastisk respons. Så jag är glad över att det är så otroligt fin stämning om man ser över alla kommentarer hos mig, inte ett surt ord någonstans :) Sen då de elaka kommentarerna väl kommer, då finns det ju en fin liten "radera"-knapp. Visst väntar man väl nästan för att kunna säga "Men aw, min första hater, stackars lilla människa", men jag är glad över att mina kommentarer har varit så grymt trevliga.

Svar: Eller hur, folk borde skämmas!
Jag är jätteglad för din skull och hoppas verkligen att den fina stämningen hos dig stannar! Hoppas fler får lika snäll och goa läsare som dig som kommenterar glada och uppmuntrade saker :D
Juliette Stardawn

2013-07-21 / 12:00:50
BLOGG: http://monokerus.blogg.se/sso
Allison Dawnstar

"Personer glömmer vad du sa, och vad du gjorde, men aldrig hur du fick personen att känna sig" Varför fastnar alltid alla citat i mitt huvud? ;)

Svar: Haha aw alli <3
Juliette Stardawn

2013-07-21 / 17:38:44
BLOGG: http://Allison.bloggplatsen.se
Lova was here

Jadu, man märker ju att folk tycker det är jätte lätt att bara, sitta bakom datorskärmen, gå in på (tex) din blogg, skriva nåt elakt, kommentera anonymt, och sen ba, tjopp, jag är oskyldig.
Helt onödigt eftersom det sårar, förut tog jag åt mig mycket sånt där, för på båda skolorna jag gick på blev jag mobbad men, jag har lärt mig av det, jag är stark och kan stå emot, men det är synd att det finns så många omogna människor där ute

Svar: Jag håller med dig fullständigt! Så fruktansvärt omoget och fegt framförallt.Plus att nån inte kan våga stå för de dom sagt, gör de ännu värre....

Skönt att höra att du känner dig starkare idag, tråkigt de där med mobbing. Men det gör en starkare helt enkelt! :)
Juliette Stardawn

2013-07-22 / 01:05:22
BLOGG: http://lovastarstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback