Hagbus i Valedale   

För ungefär två dagar sen, så red jag och min goda vän Sylvie Yellowstone och hennes häst Stormborn till Valedale. Vi red dit barbacka och det var jättemysig stämning. Speciellt när vi kom in i Hollow Woods området, där alla högresta träd omringar en och de svaga solstrålarna pressas fram genom trädkronorna. Den skogen är så vacker och man kunde höra hur Airwalker frustade nöjt och spetsade öronen när vi kom in dit.
 
Sylvie hade fått tillåtelse sen tidigare av Claire att få släppa Stormborn där, då dom sovit över där förut. Men för Airwalker var det första gången och jag checkade så att det var okej! När vi fått klartecken av Claire så släppte vi dom. Och vilka glädjeskutt och stoj det blev! Airwalker bockade, skuttade och kastade sig åt sidan innan han och Storm satte av i full fart. Man fick passa sig så man inte stod i vägen, annars blev man översprungen av två lyckliga tokhästar!
 
Passade på att ta fram kameran och dokumentera deras lek och stoj, men dom var svåra att fånga på bild. Dom stod nästan ALDRIG still.. :S
 
 
 
 
Oavsett så tror jag att både jag och Sylvie är eniga om att dom blev bra kompisar, Storm & Walle. Jättekul att se då Airwalker mest höll sig för sig själv förut och kände sig hotad av främmande hästar. :)


Sylvie Yellowstone

Fiina fålar ♥

Svar: Ohjaaa ♥
Juliette Stardawn

2013-07-31 / 18:59:38
BLOGG: http://sylvieyellowstone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback