Hissinlägg - om SSO   

Nu kommer äntligen hissinlägget som jag skjutit upp ett tag, ursäkta för de!
Kom ihåg att detta är mina åsikter och tankar och ni behöver absolut inte ha samma tankar som jag!
 
Häst jag hissar är: Måste säga friesern. Inte bara för att den rör på sig när man står still eller att manen rör sig när den går, utan för hur själva hästen ser ut. Om man tänker på hur svårt de är att göra dom här hästarna så realistiska som möjligt, tycker jag dom lyckats oerhört bra! Dom har fått med den kraftiga byggnaden, hovskägget (fasten de ser liiite mysko ut), vågiga långa manen och svansen.  Ett + att de kom i tre olika nyanser av svart också, så man fick välja! Friesern är en hästras jag alltid gillat och när dom kom till SSO dröjde det inte många dagar innan jag själv hade min egna frieser, Jewelmist! :)
 
Championat jag hissar är: Gyllenåsarnas & Fort Pinta, jag tycker själv att dom är väldigt roliga championat, fast jag bara tävlat i GÅC cirka 2 gånger. Det slutar aldrig riktigt som man vill och är spännande helt enkelt tills man hittat knepen att ta sig runt! Hiss till dom loppen!
 
Område i SSO som jag hissar är: Måste säga Gyllenåsarnas dal/Fiskebyn, för jag tycker det är så mysigt där och alla fina färger. Jag menar, har ni sett himlen? Wow. Plus att det finns många affärer där och många dekorationsshopper! Man hittar de mesta man letar efter där! Älskar att galoppera med mina hästar på stranden vid Stall Gyllenbladet. Så fint *-* 
 
 
Lopp som jag hissar är: Trädgårdsloppet hos Björn & Agnetha. Åh jag bara älskar den banan, haha. Har ingen aning om varför, men kanske för att den är så mysig och fin med alla fina hinder & blommor? I vilket fall tummen upp för den!
 
Hästutrustning jag hissar är: Måste vara de vita & svarta benlindorna. De vita benlindorna finns i Fortpinta och det svarta i Fiskebyn. Jag äger själv båda två och jag vekligen älskar dom! Lätt att piffa upp en outfit med och lätta att matcha de mesta till. Om ni inte redan äger dessa, spring och köp dom! Ni kommer inte ångra er ;)
 
Klädesplagg jag hissar är: De rutiga ridbyxorna som finns i olika färger lite överallt i SSO. I loooooove them!
De är snygga, stilrena, lätta att matcha med det mesta och är ett måste i SSO's garderob! Åter igen, spring och köp dessa godingar. Spara kan ni göra sen! ;)  Dessa är de jag själv äger, men de finns fler!
 
Funktion i SSO jag hissar är: Hästfunktionen. Jag älskar idén med att man kan ha flera hästar, köpa och sälja dom hur man vill. Kul att man kan ha 8 hästar just nu istället för att endast ha sin starthäst. Man skulle bli lite less efter ett tag :S En till sak är att de kommer nya hästraser ibland med olika färger. Utan den här funktionen, skulle jag inte ha Snowkiss, Airwalker eller Jewelmist...   MEN stor hiss till hästfunktionen!


Allison Dawnstar

Håller med nästan om allt, och SPECIELLT hästfunktionen. Men en enda sak är frieser hästarna. Jag vet att de SKA vara stora och höga och bla bla bla men de känns ärligt talat lite klumpiga x) Skulle vela ha Nordsvensk, Shettis och Islandshäst kanske Connemara till SSO också? :D

Svar: De är lite klumpiga, indeed! Vill jättegärna ha nordisar :D
Juliette Stardawn

2013-07-30 / 15:35:09
BLOGG: http://Allison.bloggplatsen.se
himlakraftenslana.blogg.se

Håller med dej om typ allt förutom gåd, tycker det är lite långt bort men alla tycker ju olika c: Bra. skrivet inlägg förresten.

Svar: Tack så hemskt mycket! :D Jo, de måste vara den enda nackdelen ;)
Juliette Stardawn

2013-07-30 / 17:34:08
BLOGG: http://himlakraftenslana.blogg.se/
Tuva Goldvalley

Håller helt med dig på allt utom loppet xD Men jag har liksom inget favoritlopp så haha! Men jag älskar friesarna så mycket att jag skulle kunna köpa en till :O :D

Svar: Åh trädgårdsloppet som är så trevligt *-* Ja dom är riktigt fina och jag ångrar inte en enda sekund att jag köpte min egna frieser ♥
Juliette Stardawn

2013-07-30 / 23:47:58
BLOGG: http://fluffyfighter.blogg.se
Hedvig Northhall

Vilken bra idé att göra ett sådant inlägg :D Kul läsning :)

Svar: Tack så hemskt mycket, de var de jag hoppades på! :D
Juliette Stardawn

2013-07-31 / 12:55:31
BLOGG: http://northhall.weebly.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback