Kändiskåt?   

Det finns verkligen huuuuur många SSO bloggar som helst.
Vissa är mer kända än andra. Vissa får fanmejl, teckningar etc etc.
Man vet direkt vilka det är och kanske är det så att man blir lite starstruck när man ser dom personerna?
 
Men sen har vi dom där mindre kända bloggarna, där jag själv är inräknad.
Jag bloggar för skojsskull. Jag gillar att skriva av mig, lägga ut bilder och dela med mig av SSO. 
Jag skiter fullständigt i att bli känd, få fans som stalkar mig omkring i SSO osv.
Om jag blir det, är det bara plus kanten tycker jag.
 
Men sen så har vi dom andra bloggarna..
Nu säger jag inte att alla andra bloggar förutom min är kändiskåta, absolut inte men det finns ett antal.
De är såna bloggar som verkligen försöker bli kända, få den dära SSO statusen och fansen efter sig.
De vill vara storbloggarna i SSO och få ständigt höra hur bra deras blogg är.
Vissa försöker tillochmed bli vän med de kända bloggarna bara för att den personen är "känd".
Tycker synd om dom stackars bloggarna faktiskt..
 
De härmar allt från header, design till gud vet vad. Det verkar bara patetiskt i mina ögon.
Och inte nog med det, såna som HELA TIDEN gör reklam för sin blogg i globala.
Sure, jag har själv gjort det kanske 4 gånger, men har slutat med det nu.
Det verkar ganska desperat tycker jag. Man kanske kan skriva nån gång, det är helt okej.
Men att man skriver var tionde minut, hur tänker man då?
 
Är dom sååå desperata att få läsare att de måste göra reklam hela tiden?
Jag fastnar själv för bloggar jag själv hittar via länkar, kommentarer etc.
 
En blogg blir känd, enligt mig, hur bra inläggen är dvs. hur intressant och roligt personen skriver, om den har en fin design, något hos bloggen som gör att den blir känd för just den saken, en blogg som är sig själv.
 
Men om man ser på det stora hela, så varför vill man bli känd i SSO?
Det är bara ett onlinespel där vi rider runt på virtuella hästar och utför uppdrag.
Man tjänar inget på att bli "känd" egentligen, bara igenkänd.
Varför vill folk bli kända?
 


Jenny Skydawn

Jag håller med dig till 110%! Varför vill man bli känd?

2013-07-01 / 10:49:44
Allison Dawnstar

Jag håller med dig, Juli. Jag har kanske 2 läsare på min blogg, men jag är nöjd med det, även om det skulle vara roligt med fler! :)

2013-07-01 / 12:10:47
BLOGG: http://Allison.bloggplatsen.se
Nikki W :3

Gillar min blogg som den är. :) Har ca 39 läsare men jag bryr mig inte. Jag gillar att blogga & därför bloggar jag! :D ❤

2013-07-01 / 17:21:42
Esmeralda Silverforce

Du verkar vara klok du, synd att fler inte delar de här åsikterna - det känns verkligen grymt desperat att spamma sönder global med bloggreklam.

Svar: Tacktack! Tycker det finns vettigare saker att skriva på globala;)
Juliette Stardawn

2013-07-04 / 18:05:29
BLOGG: http://monokerus.blogg.se/sso

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback