Min fina Firerain.   

Ikväll var jag och Ragge påväg mot FG för att klättra lite i bergen. Vi klädde oss varmt eftersom det var hyffsat kyligt i luften och fuktigt. Det kunde börja regna när som helst. Vi skrittade ifrån ML och på stigen som skulle leda oss till FG. Han var sitt lugna, stabila jag och jag kände ingen oro alls.
 
Men på halva vägen, så började det plötsligt mullra innan en riktigt stor blixt syntes.
Ingen av oss var beredd och Ragge flippade ut av ljudet, stegrade och skenade mot FG.
 
Och när jag trodde att det inte kunde bli värre, vart det precis det.
Jag kämpade med att försöka sakta ner den helt skräckslagne Firerain och mitt runt hörnet döck en bil upp.
Ragge hann inte stanna och det hann inte heller bilchaffören...
 
Det small och jag kastades ur sadeln och landade hårt på marken.
Bilchaffören klev ut ur bilen och hjälpte mig upp och ringde till 112.
 
Men i mitt huvud var det bara en sak som gällde; vart är min fina Firerain?
Smärtan grävde sig in i magen på mig men jag fortsatte gå mot staketet där jag sist såg honom.
Längst nere nedanför, låg min vackra häst orörlig och blodig.
 
Jag kunde inte röra mig, kunde inte gråta, inte skrika. Jag var stum och orörlig.
Det sista jag minns är hur ambulanssirénerna ljöd i mina öron innan jag föll till marken..
--------
 
Min häst är så svårt skadad att dom inte tror att dom kan rädda honom.
Han är uppe hos druiderna i rådet och jag ber att han överlever.
Han är min bästa vän och min första häst. I mina ögon är han den enda för mig.
 


Allison

Åhh :/ Hoppas Ragge blir frisk snart!

Svar: Hoppas jag med! Håll tummarna Alli :'c
Juliette Stardawn

2013-06-18 / 17:01:07

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback