Äppelbudet ~   

Eftersom jag var ledig idag & hade utfört alla dagliga sysslor kring Jorvikstallet, så kom Johanna förbi mig.
Hon hade fått en hel bunt med massa äpplen från en grönsakshandlare och tyckte att hästarna i hagarna förtjänade dom. Så hon bad mig snällt om jag inte kunde hämta äpplerna och lägga dom i deras krubbor.
Såklart tackade jag ja och pallrade mig iväg till Jarlaheim för att hämta frukterna.
Det gick snabbt att gå till fots i det fina vädret mot den medeltida staden.
 
Påvägen tillbaka tog det längre tid...
Jag hade ingen aning om att lite äpplen kunde vara så tunga och hur dåligt en gammal skottkärra kunde rulla.
Men det var det värt det, för jag såg hur upprymda hästarna blev och hur dom frustade förtjust.
 
 
Innan jag gav iväg alla äpplen, så tog jag ett som jag kunde ge till Walle.
Och oj vad nöjd han och dom andra hästarna blev!
 


Sofia Turtlebear

LÖL för typ en vecka sedan gjorde jag n sådan bild när jag hätade havre med samma gamla kärra haha x)

Svar: HAHA har du? O: Måste helt missat det, my bad!
Juliette Stardawn

2013-11-12 / 16:47:58
BLOGG: http://moonrider.blogg.se/
Camila Bluebear

Åhh så fint redigerad *-*

Svar: Åh tack så mycket! :D
Juliette Stardawn

2013-11-12 / 19:52:44
Sofia Turtlebear

Gör inget haha :3 kul att man kommer på samma idéer utan att man visste det :3

Svar: Haha vilken tur! Men eller hur x)
Juliette Stardawn

2013-11-12 / 19:58:35
BLOGG: http://moonrider.blogg.se/
Nadia Silverland

Mst bara fråga, Vilket program redigerar du med? :D

2015-01-30 / 17:39:54
BLOGG: http://ssonadia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback