Bus i naturen ~   

 
När jag ändå varit ute & klippt Walle's man o svans, så tänkte jag att en ridtur skulle sitta bra.
 
Min stackars fina häst har mest fått stå stilla i antingen hagen eller stallet och kändes genast gladare när jag tog ut han mot hästfrisören. Jag måste verkligen bli bättre på motionera alla mina hästar dagligen och inte fokusera mest på en specifik häst (den jag levlar, hehe). Så idag ryckte jag upp mig!
 
 
Jag skrittade ut ifrån Steves och fattade sen trav vid Marleys.
Pigg & alert lyssnade han på mig och trampade energiskt under sig, medans jag kände hur varenda muskel i honom ville rusa iväg. Eftersom det var så varmt, trots höst, valde jag en tshirt. Lite vågat men i solens mjuka, varma strålar så kan det lätt bli 2 much i en jacka. 
 
 
Han frustade nöjt och sänkte ryggen någolunda när vi sedan närmade oss den lilla terrängbanan runt VG.
Airwalker spände sig och jag var beredd på att han skulle sticka iväg i toksken på grund av överskottsenergin, men han höll i sig. Tack o lov...
 
 
Vi hoppade ett x antal hinder innan vi gav oss. På grund av att Walle inte är tillräckligt igångsatt, så vill jag inte trötta ut honom onödigt mycket eller överträna honom. Men jag kände att han hade energi nog att ta en lång, härlig galopp runt SGB och Steves, så det var precis det vi gjorde..
 
 
När min uppspelta havremopp började busa och flänga runt med huvudet, kände jag att det var dags att sakta ned och bege sig hemåt mot Vingården. Oj, vad jag saknat att rida min prins!
 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback