De nya andalusierna ~   

När andalusierna kom igår, blev alla som galna. Yes äntligen hade vi fått våra smexiga & maffiga andalusier som vi kunde strutta omkring på i Jorvik. Jag var en av dom som kände direkt, jag måste ha en.

Men
när jag fick se dom i spelet så blev jag en liiiiten aning besviken.
Inte direkt för färgerna eller att dom inte ens var lik en andalusier, nej inte alls, utan att dom hade samma "grund" som frieserhästen. Dom hade bara tagit bort hovskägget och ändrat färg. Jag hade tänkt mig en lite mer "smalare" häst, dock med muskler osv. Men det kändes som dom bara tog en friesern och ändrade färg.
Jag förstår att det är mycket jobb bakom "grunden" till varje häst, men eftersom vi väntat på andalusierna länge så hade jag nog förväntat mig någon annan grund :) Ett till minus är att jag tycker alla hästar borde kosta samma. Jag menar denna är ju "speciell" som friesern, men kostar olika. Tycker alla borde kanske kosta 690 SC, kanske bara för jag är både pank & snål ;)
Dock är jag helt nerkärad i andalusierna och jag kommer nog troligtvis inskaffa mig en i framtiden!
 
 
Den bruna andalusiern: Detta var faktiskt den enda häst som tilltalade mig när jag fick se bilden igår på SSO's nyhetssida. Och jag blev inte heller besviken när jag fick se den in game. Övergångarna i färgen är jättebra gjort och älskar tecknerna den har i ansiktet *-* Detta är en typisk Juli-häst och jag har länge velat ha en mörkbrun häst. Denna är den snyggaste av alla andalusierna plus den billigaste ;)
 
 
Gråskimmeln: Den här hästen säger ju typiskt andalusier då dom flesta bilder man ser på dom, är gråskimmel. Tycker dom har gjort ett bra jobb med att försöka efterlikna färgen, men tyvärr så tycker jag det blir lite klottrigt. Den är fortfarande väldigt fin men ingen häst som jag skulle kunna köpa. Då jag väntar på lippizzanerna som kanske har en mindre klottrig gråskimmel färg ;)
 
 
Den vita andalusiern: Denna häst ser ut som en riktig sagohäst med sin snövita päls och långa, vågiga man och svans. Man väntar bara på prinsen nu då ;) Nä skämt å sido, är denna häst väldigt vacker. Men tycker dock färgen på hovarna vart lite för mörka. Tecknet på mulen tycker jag om och om jag inte avvaktade med att vänta på lippizzanerna, så hade jag övervägt att kanske köpa denna springare. Dock ett minus för den är så dyr.
 
 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback