Djuren i SB ~   

Ingen har väl missat att vi har en massa djur runt om i Skördebyggden?
 
Här kommer mina funderingar kring charmknuttarna ;)
(obs! kan ha glömt något djur för jag har en guldfisks hjärna, pce!)
Fåren i SB:
Jag har säkert sagt det förr men säger det igen; fåren är ashemska & jag blir rädd för dom.
Kolla på dom, helt stendöda och ser brutala ut! Som att dom nån kväll ska komma och kväva dig med ull...
Nu spårar jag iväg lite, men jag tycker dom ser lite för tråkiga ut och sura, annars så har SSO Teamet gjort ett utmärkt arbete med dessa får! Älskar att dom rör på sig, ser mycket verkligare ut :)
 
Hönsen i SB:
Höns, höns & höns. Jag älskar höns! Tycker dom är så charmiga när dom går och pickar i marken till & från.
Man kan hitta dom lite här och var, ingenting stör dom. Det var kanske därför vi var tvungna att styra hönsen tillbaka till deras platser när vi skulle samla ihop dom i ett uppdrag? Önska dom sprätte lite som höns IRL gör, men oh så charmiga! Good job SSO! :) 
 
 
 
Katterna i SB:
I vanliga fall så är vi vana att se små kattungar stå lite här och var i "gamla" Jorvik, men den här gången så får vi hitta dessa kissemissar i hammockar. Otroligt fina och majestätiska är dom! Dom ger lite liv på ställen & det får SSO tummen upp åt! Skulle själv vilja ha båda två i mitt egna hemstall, där dom ligger på höet och myser. Eller varför inte i sadelväskan? Skulle inte alls bli förvånad om dom kommer senare som "djur" till sadelväskan :)
 
Hästarna i SB:
Det här var en av det mest klockrena som SSO kommit med iår. Att ha hästar i hagar. Så bra!
Dom rör sig fritt, galopperar och stojar medans vissa bara står stilla & njuter av det fina vädret. Vi har ju länge önskat oss hagar till våra egna hästar vid hemstallet, men det kanske är på god väg då vi fick NPC:s i hagar?
Övrigt så diggar jag hästarnas färger & skulle bli väldigt glad om det kom några hästar i just den färgen; dock inte i den "formen". För om jag ska vara ärlig, så gillar jag den inte :S
 
 
 
Grisarna i SB:
OMG grisar! Tror det är första gången vi ser grisar i spelet? Am I right or am I right?
Vi fick först bekanta oss lite med dessa sötnosar när vi fick se sneakpeak bilder från Skördebyggden & jag är inte missnöjd. Älskar speciellt den hoppande och studsande rosa grisen, såå söt!
Hade lätt tagit med den hem & skulle bli överlycklig om man kunde ha en liten kulting i sadelväskan :)
 
Kossorna i SB:
Känns som jag sagt att varje djur har varit gulligt hittills; om man bortser från fåren dock... :s
Men kossorna, dom är verkligen så söta. Vi är vana att se dom stående, men i Skördebyggden verkar det som dom blivit utslagna av den stekande solen och valde att lägga sig ned. Vi har ju även fått ett uppdrag att mjölka kossorna, då dom är i ett speciellt stall typ. Så där hittar vi dom stående igen & vi har förut bara fått mjölka Rosie, kossan som finns i Moorland. Jag tror att vi kommer få fler såna uppdrag, då jag skymtat fler kossor på andra gårdar ;)
 
Där fick ni lite av mina funderingar om djuren som finns runtomkring oss i SB! :)
 
 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback