Mina hästars namn på svenska ~   

Jag brukar alltid försöka ha någon slags tanke bakom varje hästnamn innan jag väljer det + brukar fundera på hur det skulle låta på svenska.
Här nedan är alla mina hästars namn om man översätter dom:
 
Firerain = Eldregn. - Varför jag tog det var pågrund av hans brunorangea fläckar på kroppen haha.
 
Airwalker = Luftvandrare - Hmm. Jag gillade namnet på han bara och det passade bra för han är min hopphäst!
 
Jewelmist = Juveldimma/Juvelmist - Oj, här tänkte jag väl kanske inte så mycket. Men jag tog det för jag älskade hur det lät på engelska och passade min stora, maffiga friesersto :)
 
Snowkiss = Snökyss - Tog det nog för Wera ser nästan lite "snökysst" ut med hennes bleka hårrem och isblåa ögon haha.
 
Popcheif = Popchef/Popkock - Jag kör nog med att jag ville ha skulle vara lite fräsig och vara chefen av pop ;)
 
Scarletknight = Scharlakansröd riddare - Gillade namnet och det passade bra med smeknamnet han har! 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback