Åsikt ang. sneakpeak på SJ ~   

Jag antar att ingen har undgått att se dom här fyra bilderna från sneakpeaken på Södra Jorvik som Star Stable teamet la ut för ett tag sedan. Och jag är precis lika uppspelt som alla andra som sett dessa bilder!
Omg, jag vill in nu, nu, nu, nu, nu! Jorvikstallet, havrefältet och "trollskogen" lockar mest när jag ser dessa :)
 
 
 
 
 
Jag tänkte gå emot strömmen om att analysera bilderna och istället skriva lite om mina förhoppningar och önskningar jag har till Södra Jorvik när det slår upp sina portar för oss! Ni får ursäkta min knäppa formulering då jag skriver det här i all hast, yeeeeah.
 
Hästraser. Gud vad jag vill ha nya hästraser till SSO! Och jag skulle tro att det är nästan helt klart 100% att det kommer komma nya, unika hästraser till Södra Jorvik. Arabiskt fullblod, andalusier, lippizaner, kallblod u name it! Dom gjorde ett väldigt bra jobb med att få både frieserhästarna och ponnyerna att bli unika så det skulle inte alls förvåna mig om de kommande hästarna blir liknande ;) Jag själv som är en kallblodshäst människa skulle avlida om det kom några grövre hästar som t.ex. nordsvenskar. 
 
Kläder, hästutrustning & allt där emellan - jag hoppas på riktiga dressyrsadlar, huvor och kunna ha fler alternativ till ändra hästens man och svans. Varför inte heller kunna ändra frieserns man till typiska frieserflätor?
Jag känner redan nu att det kommer komma massa fina saker till hästarna och jag troligtvis alltid kommer bli pank när jag går in bland shopperna i Södra Jorvik. Mest eftertraktat för mig är såklart ett helsvart westernträns!
Sen kläder till oss människor, där är jag helt öppen för förslag. Men jag hoppas fortfarande på shorts som man kan ha till sommaren ;)
 
Att kunna ha hemstall i Södra Jorvik, tror jag är självklart & mina största förhoppningar är om man kommer kunna bo i Jorvikstallet? I hope so, för då flyttar jag fort som attans! Dock lär det bli ganska fullproppat varje dag vid alla hemstall i SJ och i vissa stunder skulle jag nog dra mig en funderare om jag inte borde stannat kvar i VG? En annan sak jag har funderat på är att dom blåa transporterna (tummen upp åt det), om dom gör så man bara kan förflytta sig i Södra Jorvik? För jag hoppas verkligen inte att man måste på egen hand ta sig tillbaka till centrala Jorvik varje gång man ska dit. Usch vad jobbigt.
 
Sen vill jag ha nya championat och nej inte fler terrängchampionat tack!
Hellre hoppchampionat, dressyrchampionat eller westernchampionat :)
Och lite mer dressyrtävlingar - såna som man gör dagligen när man levlar, det hade varit något :D
Man har ju sett lite filer som skulle kunna vara något sånt.
 
 
Bild ovan ifrån Miranda Moonbell - som bloggar på Moonbell.blogg.se!
 
Där har ni några av mina funderingar, har ni samma förhoppningar eller helt andra önskemål? :)
 


Juliette Shadowstar

Jag älskar okså Arabiskt fullblod.De är söta.Tyvär men jag är svag för grövre hästar tex nordsvensk och shire...

2013-09-28 / 15:24:16

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback