Morgonträning med Pelle ~   

Pågrund av alla mina skolarbeten och allt annat som tyvärr stått ivägen för mina hästar, så har Judy varit så snäll att se efter dom och promenerat dom i ett par dagar. Tack Judy!
Men eftersom jag idag kunde undgå ett par arbeten, så bestämde jag mig för att ta ut mitt nyaste tillskott i familjen, Popcheif, för lite morgonträning i ridhuset. Pelle är en sån mysig häst som tyvärr inte vet om hur stor han egentligen är, så ibland när han vill kela och puffa på en så kan det bli lite för mycket ;)
 
När vi red dit var det tyst, lugnt och det syntes inte alls många andra ekipage när vi passerade Vingården och fortsatte ner mot ridhuset. Tanken var först att rida utomhus, men sen kom jag på att jag inte ridit dressyr på väldans länge och tänkte att ridhusets A-del skulle troligtvis vara tomt såhär tidigt på morgonen. 
Men dock var det några andra där som tänkte samma sak som mig där och vi blev ett par personer som tränade samtidigt, men det blev inget krångel alls utan Pelle skötte sig som vanligt.
 
 
Inget hårt pass blev det, utan mer att köra lite volter för mjukgöra, halter för att se att han lyssna!
Skritt, trav och galopp blev det och jag måste bara säga att hans galopp är underbar, its lovely.
 
 
 
 
Mina planer för Popcheif är ännu oklara, men just nu känns det som att det lutar mot allround hållet. 
Alltså ingen speciell inriktning, men jag har märkt att han älskar att hoppa :)
 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback