Regnig uteritt ~   

När jag kollade ut genom fönstret imorse så verkade det vara molnigt och lite kyligare än vanligt.
Himlen var grå och solen var bakom ett tjockt lager av moln och det verkade inte spricka upp..
Jag som hade tänkt rida ut med Firerain idag, suck tänkte jag, men istället så lite senare när jag fixat klart i stallet, så sprack det upp och det blev betydligt finare på himlen. Men det fanns en nackdel.
Det spöregnade rejält och jag var orolig att det skulle bli värre och börja blixtra då Ragge har blivit riktigt rädd för blixtar och åska sen olyckan. Men istället tog jag modet och red ut, trots att de regnade så otroligt mycket.
 
Jag klädde mig varmt och tog på mig min svarta regnkappa och satte på Firerain hans utrustning. Valde att ta westernsadel och träns då han känner sig bekvämmare i det när vi bara ska ut och rida fritt.
Vi skrittade från Vingården och ner mot Baronessans ridhus.
 
När vi kommit ned till ridhuset, så stannade vi till utanför vid pålarna, där man kan binda fast hästen.
Jag var fortfarande osäker på om jag ville fortsätta uteritten eftersom redan nu var vi riktigt blöta och var inte riktigt hundra på om regnet skulle minska..
 
Men eftersom Firerain kändes så fin och alert, trots vädret, så fortsatte vi mot ängen bakom ridhuset.
Gräset var dyngigt och ifrån varje steg som Ragge tog, så lät det som ett slafsande ljud. Vi mötte ett par buskar dit men min lilla kille brydde sig inte, utan försökte så gott han kunde, att lirka sig förbi dom.
 
Ute på ängen var det lugnt och jag kunde släppa efter på Firerain's tyglar. Han trampade stabilt under mig och jag satte igång han i trav sen övergick till galopp. Vi körde lite volter och galopparbete i en liten uppförsbacke, för stärka hans ryggmuskler och få han mer fokuserad.
 
Men plötsligt så tvärstannade han och jag var nära på att trilla ur sadeln! Han reagerade på nått som fanns borta vid trädet och stirrade tomt åt det hållet ett tag. Jag lät han lugna ner sig lite innan han började stoja. Vädret måste fått han att bli lite mer nervig, osäker och stojig så jag lät han få röra sig lite mer.
 
Tog ett sista galopparbete med honom innan vi pallrade oss hemåt.
Väl nere i stallet blev han välompysslad och fick lite morötter som belöning, själv tog jag en lååång varmdusch och en kopp varmchoklad! :)
 


Exenzia

Sluta vara så duktig på att redigera och så gah :(

Svar: Sluta va duktig själv annutt :((
Juliette Stardawn

2013-09-02 / 19:14:23
BLOGG: http://exenzia.blogg.se/
Exenzia

du är bättre din.. din.. mammut :(

Svar: HAHAHA åsna ♥♥♥
Juliette Stardawn

2013-09-02 / 20:14:33
BLOGG: http://exenzia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback