Terrängledare ~   

 
Klubben som jag är med i, Water Roses, har Manda med hjälp av Anna, gjort om den och vi ska satsa på tre olika grenar som är hoppning, dressyr och terräng/fälttävlan. Manda håller i hoppningen, Anna dressyren och de skulle hållas testlektioner för att få fram terrängtränaren! Och eftersom jag är så pass intresserad av terrängridning så tänkte jag att de skadar inte att pröva. Sagt och gjort, så skulle jag hålla en test lektion för Anna.
MEN istället så höll jag lektion för Manda, Mille, Anna och Lily :o
 
 
Jag började lektionen vid paddocken, där de värmde upp sina hästar noggrannt i alla gångarter innan vi begav oss mot den lilla skogsdungen i utkanten av själva Vingården. Körde ett lugnare, mjukstartspass och gav dom uppgifter som att trava mot hindret, fatta galopp, hoppa, behålla galoppsprången hela vägen upp för backen och avsluta med ett hopp. Upprepade detta och avslutade med att köra omvänt :)
 
 
 
Dom var superduktiga allihopa och jag tyckte lektionen flöt på bra! :)
Sen överraskades jag av det här i gruppchatten kort efter..
 
 
 
Yay, supertaggad på det här och vill ni läsa mer om hur klubben utvecklas, läs här!
För jag är urkass på att förklara hähä, men jätteglad att jag blev en av ledarna :)



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback