SSO är till för alla!   

 
 
Detta ovan är ett riktigt bra exempel på saker jag ser dagligen runt omkring i chatten.
Folk är giriga och egocentriska nuförtiden, vad hände med gemenskapen?
 
Ska skriva en vettig text imorgon som jag uppdaterar detta inlägg med, men medans så vore det riktigt roligt att se era tankar och åsikter om det ovan. Alltså att vissa anser att man inte får vara överallt, klä sig som någon annan, eller dylikt.
 
Peppra på nu med era tankar om detta ämne, vore kul att samla kommentarerna och kunna se vad andra tycker om saken, så svarar jag med min egna tanke imorgon :)
 
 


Juliette Starlord

Speciellt irreterande(stav) är när folk bråkar med nån och skriver "Jag ska ta självmord","Jag ska döda dig" m.m, man kan väl göra nån kurator på sso man kan gå till om man mår dåligt eller är arg? Tycker det är fett omoget ändå att sitta och bara tro att alla ska tycka
synd om en på ett jäkla spel 3:

Mvh, din Julle

2014-04-03 / 08:52:53
BLOGG: http://juliettestarlords.blogg.se
Amanda Catlord

Jag tycker det är så omoget att folk ska skriva "gååå vi är här nu, det är fullt!" Detta är ju ett online spel som alla får vara vart som helst och klä sig som man vill. Så

Tycker alla borde skärpa sig rejält nu :/

2014-04-03 / 16:00:02
BLOGG: http://nattstad.se/jorvikamanda
Rebecca Longside

Starstable har en slags ond cirkel som inte går att bryta. Folk skriver fula och kränkande ord i chatten, buggar och gör "olagliga" saker osv. Många tänker på den "gamla tiden", visst det var riktigt kul och gemenskap fann man överrallt. Men hallå, det är nutid, 2014! Jag vet inte vad det kan bero på. Men antagligen skapar folk fakekonton, hatepages på Instagram osv. Folk har blivit ego och otrevliga mot alla runt om kring i vårt lilla starstable community. Förr fanns inte riktigt det här med hacka, sabotera spel och skriva fula ord i chattar riktigt samma som nu. Folk tror det är OKEJ att säga sånt här. Jag tycker alla ska tänka till på riktigt och vara 100% ärliga, hur är just DU mot andra? Inte bara i spelet, med dina medmänniskor på riktigt också. Tänk på att:
~ Små saker gör stor skillnad, ett vänligt "Hej" kan göra nåns dag
~ Hur är du helt ärligt mot andra? Gör du bra saker eller dåliga? Dra fram allt bra du gör och tänk på det, sen övar du på det dåliga
~ Om alla sköter sig själva och tänker på vad de säger blir allt mycket bättre. Mer fokus på sina egna saker och söuta bry er vad andra gör för minsta fel
~ Håll för övrigt en vänlig ton i chatten, onödigt bråk är ju för 2013

Jao. Ni som gör en massa dåligt, jag lovar. NI förlorar i slutet ;)

2014-04-03 / 21:25:16
BLOGG: http://starstablepownies.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback