Välja sin ryktesnivå   

 
Jag vet inte hur många gånger jag sett i vår SSO-community, folk som svort över hur lite XP man får för att utföra vissa dagliga uppdrag åt en specifik fraktion. Ping, ja jag menar speciellt då Ms. Drake's hemska dagliga vid Jarlaheim som man hade. Jag har inte ens kommit igenom alla ryktesnivåer ännu. Det segade ner mitt synsett på flera nya fraktioner runt om i spelet. Ryktesnivån är viktig, beroende på att den kan ge fördelar om den är hög. Såsom kläder och uppdrag. I vissa fall behövs det en hyffsat hög ryktesnivå för att "låsa upp" huvuduppdrag. Men det går ju så trögt när man bara har ett få dagliga som ger en liten boost till ryktesnivån.

 
Men en sak som Starstable har lagt till nu när Kalterna kom i samband med Dinodalen, är att man utöver de få dagliga uppdragen man får; kan välja själv vilken ryktesnivå man vill ha genom att leta saker att byta för ryktespoäng. Kalterna vill t.ex. att man ska leta snövesslor nere vid Isen, och beroende på hur många Snövesslor man hittar, får man ryktespoäng därefter. Detta ger oss spelare en möjlighet att själva välja hur mycket vi vill arbeta för att bli "klar" med en fraktion. Anstränger man sig mycket och sliter, kan man bli klar väldigt snabbt, medans om man bara väljer att göra de dagliga uppdragen - då får man räkna med att det går segt. 
 
 
 
Tycker denna idé är riktigt finurlig och nu kommer inte folk att svära över hur dryg en viss fraktion är, bara för att man inte får ut mycket XP. Hoppas dom fortsätter med detta i fortsättningen och ger oss möjligheten att själva välja hur mycket slit vi vill ge för att bli klar.
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback