Dressyrträning med jätten   

Idag stod det dressyrträning med avancerade övningar på schemat för Charmant.
Det var ett tag sen jag red honom och jag vet hur mycket han gillar att arbeta, så det var självklart att han skulle få vara med på lektionen. Det var förövrigt en storhäst träning vilket var perfekt!
 
 
 
Natalie var en riktigt duktig instruktör som gav tydliga förklaringar, som underlättade för både mig och Charmant. Det vart mest fokus på galopppiruetter i bägga varven, skänkelvikningar i skritt och trav.
 
Skänkelvikningen var lite jobbigt för honom i början, vilket jag förstår då jag inte fokuserat på den delen ännu.
Det kändes förövrigt väldigt lustigt att sitta på honom i piruetterna, då det kändes som att han skulle skutta iväg i vilken sekund som helst.
 
 
 
Han var annars alert, lagomt pigg och gjorde inga konstigheter! Dessutom trampade han på bra och under sig istället för utanför som han har en tendens till att göra! Det blir morötter för honom idag ;)
 


Natalie Season

Åhå kul att höra :'))
Du va jätteduktig!!!

Svar: Haha aw thanks dear! :D
Juliette Stardawn

2014-02-25 / 06:36:36
BLOGG: http://natalieseason.blogg.se
Densie Bravelord

Kan inte du göra en turtorial om hur du redigerar manar och svansar?

Svar: Det har jag redan gjort för ett tag sen, kika här! -> http://jstardawn.blogg.se/2013/august/manetail-tutorial-juli-style.html#comment
Juliette Stardawn

2014-03-08 / 13:23:36

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback