Utflykt på höjder.   

Nu när jag fått min nya arab Emberspot, eller Elmo som han går under, så har min första arab Coralpeak, Akora, hamnat i glömska. Hon har stått i stallet eller i hagen den senaste tiden och jag har fått dåligt samvete över att hon inte fått röra på sig ordentligt.
 
Det finns många hästar jag vill skicka till Hästön för jag inte har
tid med dom just nu, men med Akora velade min tanke lite för hon är så otroligt fin.
För att rensa tankarna så tänkte jag rida henne till ett gammalt område som jag bara ridit med Firerain förr.
 
 
 
Trots Akoras lite nervösa och febriga temprament, som hon haft på senaste tiden, så lyssnade hon galant på vad jag ville. Hon tackade inte nej till att ta en galopp på fälten påvägen dit.
 
 
 
Hennes nervösa beteende ändrades helt när vi anlände till den grusiga lilla stigen längsmed bergsväggen.
Det var helt dött här. Och jag har inte varit här sen jag gjorde uppdrag.
Här kunde jag och Akora vara helt ifred, precis så som jag ville ha det.
 
 
 
Coralpeak är en häst som jag lovat att ta hand om på villkor med Herman.
Och jag ska seöver mitt beslut om att skicka iväg henne, för nu är jag kär på nytt igen...
 


Alli D

Råkar det vara ett ställe jag känner till? :3

Svar: De tror jag nog! ;)
Juliette Stardawn

2014-02-10 / 07:53:23
BLOGG: http://allison.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback