Garderoben i SSO ~   

En sak som jag verkligen gillar i SSO, är garderoben med alla dess flikar.
 
Det gör att man kan köpa nästan alla möjliga kläder, utrustning & djur att förvara där, hur smart är inte det?
Vi behöver som aldrig sälja något bara för att vi inte får plats med det i ryggsäcken, vilket jag hade verkligen ogillat om jag hade behövt slänga varesig mat, utrustningen eller kläder så fort jag hade snålt med plats i ryggan.
Denna funktion är verkligen välbehövlig och jag hoppas att de ökar med yttligare flikar i garderoben då vi lär få mycket nytt i Skördebyggden b.la. Sen hur bra vore det inte om vi fick ett fliksystem i ryggan?
 
Men det finns en sak som jag totaldissar med garderobsfunktionen.
Det upptäckte jag idag när jag red runt på min andra användare som inte är SR.
 
 
Det ovan dök upp när jag tänkte lämna av lite plagg ur min nästan helt fulla rygga. Tror ni jag blev glad?
Jag hade inte upptäckt att garderoben inte fungerade om man inte var SR, när jag var på min "vanliga" profil (Juliette Stardawn) för jag blev SR samma dag på den, haha.
Men sånt här gör mig irriterad. Varför ska inte de "vanliga" spelarna kunna utnyttja en sådan simpel funktion som garderoben? Jag menar, dom stackarna kan bara röra sig i Moorland & Fort Pinta, de har inte samma slags funktioner som vi SR spelare kan utnyttja.
 
En garderob hit & dit gör inte för mig någon skillnad.
För mig verkar det bara som SSO är ganska snåla och "kräver" en spelare att bli SR om denne inte vill gå miste om sina ägodelar. För detta hindrar ju också en spelare att kunna köpa fler kläder, utrustning eller dylikt som den tjänar JS till. Och om man gör uppdrag och måste ha utrymme i väskan; synd, då måste man radera något man har där redan för att kunna gå vidare i uppdraget. 
 
Nä seriöst, en garderob åt icke SR folket är väl det minst man kan kräva ;)


Moa Ponyforest

Jag håller med dig! Det gör väl inget om icke sr:arna får iaf lite plats i garderoben!? Ibland känns det som att sso-teamet är väldigt snåla med vad det gäller att dela ut funktioner, som med garderobsfunktionen. Man får knappt nånting gratis alls.

2014-01-03 / 22:38:15
BLOGG: http://bravehorses.blogg.se
Lova was here

Håller med. Det finns folk som inte får köpa SR, utan bara spelar som icke SR.

2014-01-04 / 12:29:47
BLOGG: http://lovastarstar.blogg.se/
alexandra goldnose

Mm, jag är inte sr och jag har fullt hela tiden! :/

Svar: Åh gud vad jobbigt! :(
Juliette Stardawn

2014-01-06 / 10:19:12
alexandra goldnose

Mm, jag är inte sr och jag har fullt hela tiden! :/

2014-01-06 / 10:19:12
Natalie Season

Men vaa, detta visste inte jag om o.o
Dåligt och orättvist!

Svar: Indeed indeed! Blev chockad själv, för garderoben gör ju som inget speciellt i spelet :(
Juliette Stardawn

2014-01-06 / 13:59:51
BLOGG: http://natalieseason.blogg.se
Lova puppystreet

Jag var SR och efter några månader tog den slut mina föräldrar sa att jag fick bli SR om en månad men alla mina och hästens kläder va i garderoben så jag fick inte använda den och var tvungen att ha de kläder som jag hade på mig och sen skulle jag tävla i Champ och skulle som vanligt byta till de snabba kläderna men de var i garderoben och det värsta var att på lucia skulle jag gå lusse tåg med klubben jag är med i alla skulle ha på sig lucia kläder men mina lucia kläder var i garderoben så jag fick gå utan lucia kläder:(

Svar: Precis, de var exakt de här jag menar!! Det är inte schysst överhuvudtaget och jag förstår inte ens idén med att inte låta icke SR personer använda funktionen :(
Juliette Stardawn

2014-01-06 / 17:27:54

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback