Bästa & Sämsta hästköp   

Det händer ibland att man spontanköper en häst bara för att man kan och hinner aldrig riktigt tänka efter om man verkligen vill ha hästen egentligen! Kan t ex. vara på en onsdagsuppdatering där det kommit nya hästar.
Det har hänt mig & jag tänkte visa för er mitt bästa och sämsta hästköp.
 
MITT BÄSTA HÄSTKÖP:
Mitt friesersto Jewelmist - den bruna nyansen av friesern.
 
(arkiv bild)
 
Behöver jag berätta för er hur mycket min frieser betyder för mig?
Denna maffiga dam kommer aldrig någonsin lämna mitt stall ever, för hon är en sån typisk Juli-häst så det finns inte. Jag är en kallblodsmänniska IRL och älskar alla grövre hästar. Tbh, så var Jewelmist ett spontanköp då jag köpte SC bara för att kunna köpa friesern. Men tack o lov så lärde jag mig att avguda henne, så this lady aint going anywhere ;)
 
 
MITT SÄMSTA HÄSTKÖP:
Denna var svårare och det finns ingen häst jag hatar, bara att om jag fick ändra att jag inte fick köpa den, så hade jag nog gjort det. Det var svårt att välja men beslutet föll iallafall på;
 Min olden Popcheif - den svarta med bläs.
 
 
Han är en superfin häst med otrolig färg, men, det är innerst inne ingen häst för mig.
Han var ett spontanköp egentligen då det stod mellan han och svarta engelska fullblodet, för jag ville ha en svart häst i orginalmodellen. Så valet föll på Pelle här. Men jag har aldrig haft tid att rida honom, han skruttnade bara bort i stallet så jag valde att skicka honom till Hästön medans. Det kändes som bortkastade sc.
Jag vet inte, men man klickar tyvärr inte med alla hästar man äger. Men jag kommer inte sälja honom ever, för who knows? Jag kanske lär mig att avguda honom som jag gör med Jewelmist ;)
 
 
Har ni hästar ni ångrar ni köpt?


Minna Silverhill

Jag ångrar att jag köpt Golddream, en andalusier i skördebygden, typ "gul"

Svar: Jaha oh I see, tråkigt!
Juliette Stardawn

2014-03-02 / 14:23:28
BLOGG: http://jorvikminna.blogg.se
Emma Shortroad

Ångrar att jag köpte min ponny, helt klart spontant var det x)

Svar: Hahah åh dessa spontana köp! x)
Juliette Stardawn

2014-03-02 / 14:32:27
BLOGG: http://emmashortroad.blogg.se
Adrienna Darkbell

Ångrar lite att jag både köpte och sålde min lilla ponnyskrutt. Hon var också ett spontanköp som två andra jag umgicks med en kväll fick mig att köpa. Jag hade dock lärt mig att lycka om henne mer om jag inte hade sålt henne hipp som happ :c

Svar: Åh jag förstår :( Saknar min skimmelponny Sigge dö mkt, men är på något sätt endå glad att jag sålde honom!
Juliette Stardawn

2014-03-02 / 15:12:23
BLOGG: http://adriennadarkbell.blogg.se
Evelina Silverknight

Omg oldisen är ju så vacker!
Lovar dig att spendera en hel dag med mig och den hästen så är du kär sen! ;3

Svar: Hahah oldis <3 evvis c8 Hahah upp till bevis!!
Juliette Stardawn

2014-03-02 / 19:47:55
BLOGG: http://silverknight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback