Western Elmo.   

Valde att ta hem yttligare en häst igår tillbaka till mitt hemstall. Nämligen lille Elmo!
Har saknat min prickiga pojke och kände att det är dags att börja ta tag i hans träning lite mer.
Egentligen så borde jag satsa på hoppningen, då det är hans största talang och fördel, men ikket.
Det vill jag inte fokusera på ännu utan börja träna lite western med honom då han är en sån pass trygg häst.
 
 
Att få in en westerntävling till Jorvik vore underbart! Skulle inte heller bli förvånad om träningen går så pass bra att jag väljer honom som min tävlingspartner i western :) Dock så måste jag se hur han beter sig mot objekten och utrustningen, så valde att höra av mig till Marley om att få låna hans bana.
 
Efter klartecken, skrittade vi vidare och beslöt oss för att pröva lite försiktigt. Han kändes spänd och var inte riktigt med på noterna. Tunnorna gillade han verkligen inte och vid varje försök vi försökte runda dom, tvärnitade han och försökte tappert fly undan.
 
 
 
Allt kan inte gå perfekt är jag rädd, men vi hann runda två tunnor i slutet innan jag avrundade passet.
Det är en lång väg att gå, men jag hoppas och tror att lilla Elmo kommer klara det galant!
 
 
 


Holly Darkgren

Lille Elmo får nog ta och träna mera på western. Och jag hoppas att han kommer att vänja sig mera vid tunnorna du ska se att han säkert kommer att lära sig snart ;) Mycket träning och tålamod behöver du med lillen :) Jag håller tummarna för er två och Marley är snäll som lånar ut sin bana ;) Hehe, Elmo passar mycket bra i western outfiten! :) <3

Svar: Haha ja precis! De är nog bara att kämpa på! ^^ Tack så mycket, det håller jag med om! :D
Juliette Stardawn

2014-03-08 / 16:43:25
BLOGG: http://StarHorsesClub.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback