Tankar kring Dinodalen ~   

Imorgon smäller det. Äntligen kommer vi få yttligare ett område som vi kan utforska varenda vrå i. 
Tänkte dela med mig lite av mina nuvarande åsikter, förväntningar och hopp på detta nya område.
 
En exklusiv tjuvkik på vårt helt nya område: Den gömda dinosauriens dal!
 
Miljön: Det är ingen hemlighet att det är snö där, massor massor med snö. Stor granar och träd med bladlösa kronor. Mysiga stigar där man lär gå vilse ett x antal gånger. Fina lyktor som guidar en till rätta, höga berg och stenar som en fin detalj. Jag hoppas det lär vara "djupsnö" i vissa områden, då det blir att hovarna försvinner bakom någon slags "snöeffekt". Det hade varit riktigt grymt! Hoppas det finns hemstall, någon by och mysiga stugor att gömma sig i när snöfallet är som värst. Får en känsla av att hela Dinodalen ligger uppe i Norrland, nästan högst upp och kylan där är ganska påfrestande. Många "eldar" vill jag se, så man har möjlighet att värma sig när man går runt där inne.

Karaktärerna & uppdragen: Vi har fått en liten inblick på vilka karaktärer vi kan möta inne i Dinodalen och lite kring deras personlighet. Jätteroligt att vi kommer möta Nic Stoneground där inne, troligen hjälpa honom med hans krashade luftballong. Alla karaktärer verkar underhållande, men min favorit hittills måste nog vara Igor och hunden Swedenborg. Väldigt nyfiken på storylinen och dialogerna, då jag tycker sånt är roligt att läsa. Angående uppdragen så antar jag att det skulle kunna vara mycket kring just Nic Stoneground, men även kanske hjälpa till kring en by, se till det finns eld och andra nödvändigheter i kyla. Nä, är helt klart öppen för alla slags uppdrag!
 
Vi har sett honom förr och vi kommer se han igen...
 
Kläder & utrustning: Eftersom klimatet där är så pass kallt, kan jag tänka mig att det troligtvis kommer bara finnas varmare kläder där. Stickade tumvantar och mössor, tjocka jackor och tröjor, halsdukar, "täckis-kläder" eller dylikt. Jag tror absolut inte det är helt omöjligt att få in såna saker till spelets affärer, då dom utvecklats enormt inom spelet på en kort tid. Saker till hästen skulle jag kunna tänka mig benlindor, tjocka vojlocks och bara allmän utrustning. Det ultimata skulle vara att få in ländtäcken att rida omkring i till våra övriga hästar som inte alls tål kylan som nordsvenskarna. Får vänta och se. Hoppas verkligen inte dom brassat på med priserna och allt är såå dyrt!
 
Fina starka och härliga Nordsvenskar!
 
Hästraser: Dom har redan avslöjat att en ny slags häst ska komma inom en snar framtid. Många tankar lutar mot att det är Fjordhästen dom snackar om. Det vore inte alls helt omöjligt då många spelare önskat den rasen och den hästen tål kyla - så den skulle kunna finnas tillgänglig att köpa i Dinodalen. Jag själv vill ha en fjording för dom är grymt fina och jag är uppväxt med både nordsvenskar och fjording. Skulle bli att ta in lite av min verklighet till spelet! En annan ras jag hoppas kunna finna där inne är Shire och Islandshäst. Det vore otroligt mäktigt att rida runt på en maffig Shire, eller en ruffsig islänning. 
 
Övrigt: Angående det här med att bara Nordsvensken kan klara av kylan där inne, tycker jag känns lite skumt. För det första anser jag att iallafall Tinkern skulle kunna vara lika tålig som nordsvensken, då den har oftast betydligt mer behåring och är minst lika kraftigt byggd. Dom har förtusan samma form i spelet! Och nu när kylan blir påfrestande för alla andra hästar, hoppas jag INTE att dom blir lika sega som ponnysarna i level 1. Då går jag hellre... 
 
Där fick ni höra lite tankar kring min sida, får se om något stämmer imorgon! :)
 
 


Adrienna Darkbell

Är verkligen besviken på det där med att enbart nordisarna ska kunna klara kylan där inne utan biverkningar, speciellt med tanke på att jag inte varit särskilt sugen på att köpa mig en. Är väldigt missnöjd med min tinker, tycker dem är fina när de står still, men inte alls när de rör sig. Så varför köpa en till liksom? Åh, vi får se helt enkelt! Bajs bara att jag inte kommer kunna spela imorgon, Mockingjay premiären liksom D:

Svar: Åh samma här! Känns som det bara är ett av deras fula knep för att få oss spelare att nästan känna oss "tvingade" att köpa en nordis, bara för att vi inte ska ha så sega hästar. Har börjat gilla min tinker liiite mer, men jag klarar helt ärligt inte av formen. Vet ej varför, tråkigt nog :( ÅH så himla kul, vill också se den! Ha så roligt :D
Juliette Stardawn

2014-11-18 / 17:10:35
BLOGG: http://adriennadarkbell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback