Mysig uteritt!   

Eftersom jag haft fullt upp med att börja planera inför vintern, höra med hovslagare/veterinären etc. så blir det tajt med tid att hinna rida flera hästar varje dag tyvärr. Oftast rider jag Snowkiss då jag ska få henne mer utvecklad och välmusklad nog att börja tävlas i championat senare - aka levlar henne.
Så idag planerade jag att ta ut Jewelmist på en barbacka uteritt och la märke till att Firerain inte blivit riden på ett tag.
Så why not motionera båda två när jag ändå ska ut?
Jag litar fullständigt på båda mina två hästar men eftersom jag litar mest på Firerain så valde jag att ta han som handshäst & rider själv på Jewelmist. 
 
Otroligt spänd var jag, men mest nyfiken hur detta skulle sluta, när jag klängde mig upp på mina stora, svarta best och smackade på.
I vanliga fall så har jag bara koll på en häst = den jag rider.
Men nu behövde jag alltid ligga steget före på båda hästarna, för att undvika olyckor. 
Vi skrittade ut ifrån Vingården och skrittade mot Moorland och den övergivna bondgården.
Blev så glad när båda kändes alerta och positivt inställda :)
 
Vi hade turen nog att inte träffa så mycket ekipage och dom vi mötte slängde en fundersam blick när jag kom vallandes på en extra häst, haha! Travade tillbaka innan jag vände ut mot fältet, där jag skulle våga ta modet att fatta galopp med båda två...
 
Jag är så stolt över mina två fjantar hur dom uppförde sig! Ingen av dom tjorvade eller stretade emot & speciellt Ragge höll sig i närheten av Missy och försökte följa hennes tempo, trots hon tar mycket större galoppsteg.
Detta kommer jag göra oftare, då det både är nyttigt för mig/hästarna och jag sparar tid ;)
 


Aria Queenbrooke

Vad kul att det gick så bra! :D

Svar: Haha ja absolut! :D
Juliette Stardawn

2013-08-27 / 20:41:25
BLOGG: http://queenbrooke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback