Ett nytt projekt ~   

Herman ringde mig tidigt imorse och bad att jag skulle möta upp honom i hans hus för att diskutera en viktig sak.
När jag kom in genom dörren, så hade han ett allvarligt uttryck, vilket fick mig att bli lite nervös och osäker om vad saken handlade om. Vi satt sedan ner vid bordet och han pratade om hans kompis Ann-Katrin som hade fått otroligt starka reaktioner på sin hästallergi. Även fast Ann-Katrin var pälsallergiker, så hade hon haft ett underbart vackert arabsto vid namn Coralpeak "Akora". Men nu hade tydligen allergin blivit så pass dålig att hon var tvungen att skickas till sjukhus och sälja Akora. Om inte, ta bort...
 
Det var här Herman ville att jag skulle rycka in.
Vi satt och diskuterade länge om hur vi skulle göra tills vi kom fram till att jag skulle ta hem stoet.
Ett nytt projekt att arbeta med tills Ann-Katrin mår bättre så hon kan få tillbaka sin älskade arab eller att jag skulle behålla henne för mig själv. Kortfattat så tog jag in stoet som min foderhäst, trots att jag inte träffat henne tidigare... Jag och Herman tog ut henne till Vingårdens paddock då det var väldgt lugnt där, så jag skulle få träffa henne.
 
 
Hon var full av liv, lekfull och pigg som attans - precis så som en unghäst brukar vara.
Hon stampade med hoven, fnös och höjde sitt nätta, fina huvud.
Jag skulle inte rida henne idag, utan mest se hur hon är från marken.
Jag valde att gå med henne jämnsides och även pröva trav med stoet. 
 
 
 Hon följde glatt med, men kastade med huvudet och jag kände hur hon nästan drog iväg med mig...
Men jag kände att även om jag nu har 7 hästar att se efter, kan jag undgå en plats åt lilla Akora.
Det var något hos hennes som jag gillade otroligt mycket och jag hoppas vi klickar lika bra som jag tror.
 
 


Haley Northbell

Kul med en arab :3 själv har jag en enorm beslutsångest om skimmeln eller den svarta ska få flytta hem till mig haha ;___;

Svar: Men eller hur! :D Lite omväxling ska jag tala om för dig haha! Jag anser att båda två är ursnygga, men hade så många svarta så skimmeln fick flytta hem hos mig ^^
Juliette Stardawn

2013-12-20 / 19:35:49

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback