Lovebelle - "Afrodite"   

 
 
Namn: Lovebelle      Smeknamn: Afrodite / Affie     Ras: Morab
Kön: Sto     Ålder: 5 år     Inriktning: Allround    Ägare: Juliette Stardawn
 
Lovebelle föddes tidigt i mars år 2009 och kom till Gyllenåsarnas dal när hon var 4 år gammal.
Hon var en utav ett få hästar som blev inridna med hjälp av tillridnigspersoner och Herman, eftersom hon hade trauma som åring. Hon var i ett stall i Södra Jorvik, som höll på brinna ner till grunden, med hästarna i stallet... 
Tack och lov hann man få ut alla hästarna innan några hemska olyckor inträffade, men efter händelsen så kan inte Lovebelle gå en meter om det luktar rök, hör något sprakande, ser någon slags dimma av något slag. 
Det gör att man inte kan rida ut med henne om det blåser mycket eller är lite disigt ute.
 
Men trots händelsen med elden, så är Lovebelle en relativt stadig unghäst som gärna kommer fram med framåt pekande öron. Nyfiken som ett barn är hon också och du får se upp vart du har fötterna, då hon har en vana att "råka" kliva en på fötterna ;) Visst, hon behöver lite lydnad i ridningen och hantering, för denna lilla dam har även en vana att ta saker i sina egna händer och då får man se upp!
 
Lovebelle fick sitt namn dels på grund av hennes föräldrar, sen på hur framåt & social hon var som föl. 
 
 
( Jag brukade hata denna häst, tyckte den såg otroligt konstig ut och färgen var helt mysko, men ju mer jag såg den och när man kunde ändra manstilarna, ju mer förälskad blev jag i den. Lovebelle var inget spontanköp utan jag har funderat på henne ett väldigt bra tag och kände jag behövde ett till sto i stallet! :)
 


Diana Flowerpie

Oj, vilken olycka!
Hoppas att du tillslut kan göra rädslan lite mindre och lycka till med din nya häst!

Svar: Tack så mycket Diana, Ill try! :DD
Juliette Stardawn

2013-12-13 / 15:35:46
Myra R.

Aw vad bra historia!!
Jättekul att du köpte nån lite ovanligare häst som inte finns i varenda stall! ^_^ Var kär i den förut men efter att isabellfärgade ponnyn kom ville jag vänta, eftersom jag har lite svårt för riktigt färgstarka hästar (tycker det kan vara dösnyggt men det är inget för mig) :D
Afrodite måste få bekanta sig med sitt nya sto Alice nån gång framöver, ridtur med grillning maybe???

Svar: Tack Myris! :D Men eller hur, känns som dom "äldre" hästarna har blivit bortglömda och jag har alltid tyckt det är kul att ha någon häst som inte är så vanligt ^^ Men du, det låter superbra!! :D Hojta bara till, så drar vi ut på en runda *-*
Juliette Stardawn

2013-12-13 / 20:27:06
BLOGG: http://mriverfall.blogg.se
Anonym

Menade förståss Mitt nya sto, inte sitt. Lol D:

//Palt som inte är palt utan awesome

2013-12-13 / 20:39:56

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback