Vår community.   

Vem trodde att vi någonsin skulle blogga, ha en facebook och ett instagramkonto kring ett mmorpg-spel?
Vem kunde ana att denna community kring ett spel skulle bli så stort som den blev?
Den allt växande communityn sprider sig snabbt bland olika medier och förmedlar spelet på ett eller annat sätt. Extra reklam för spelet skadar ju aldrig och detta gör det möjligt att vi kan inspektera varandras åsikter eller bilder utan att vara vän med personen i fråga. Att många av oss skulle fastna för detta magnifika spel, var nog helt oavsikligt och det som gjorde att iallafall jag fastnade var den otroliga kretsen med kontakter man kan bilda. Flertal av mina närmaste vänner har jag träffat genom Star Stable Online - ett spel som jag hittade av en slump. 
Många har träffat dessa spelare i verkliga livet och bildad vänskapsband utanför själva spelet.  Jag själv skulle bli överlycklig om jag fick chansen att träffa på mina SSO vänner i verkliga livet! 
 
Att vi lägger ner sådan stor möda som blogg och instagram på ett spel gör att våran community sticker ut i mängden. Inte har jag då sett några spelare från t.ex. WoW, LoL eller dylikt, lagt ner själ och arbete i att skriva på t.ex. en blogg? Det är därför vi är så speciella. Vi rollspelar, redigerar våra bilder, delar åsikter och tankar med andra spelare. Vi är en bunt med olika människor med olika avsikter som alla har ett och samma intresse. Otroligt tycker jag! Det finns ett par spelare av oss som visserligen räknas som kända pga. blogg dom startat via spelet. Det som är häftigt med personer som är kända är att dom har chansen att påverka sina läsare positivt och ge dom idéer som gynnar spelet. Jag anser att kända människor är ett bra tillskott i spelet om dom sköter det rätt. Att en blogg kan förändra så mycket är häftigt anser jag och jag blir inspirerad av andra spelare som bloggar.
 
Tyvärr är det så att inte alla i våran stora community syns och hörs lika bra. Oftast är det så att ju större blogg man har, ju mer syns och hörs man bland andra spelare. Tråkigt nog har jag sett massvis med små bloggar som skrivit jättevettiga saker och har ansträngt sig till max utan någon respons alls på deras arbete. Vår svenska SSO-community har nästan alltid varit positiv och sällan något bråk eller anklagelser sker här. Om man jämför med Facebook som kretsar kring Star Stable, så är vi rena rama heaven. För man ser människor som hoppar på varandra direkt utan en vettig anledning, anklagar folk till höger och vänster och vissa som anses vara kända där, är snobbiga och tackar nästan aldrig för den uppmuntran som många visar till dom. Det jag vill komma med detta inlägg är att jag vill att vi i den svenska sso.communityn står upp för varandra, ger respons på andras arbete - oavsett hur många besökare/följare denna person har. Jag vet att vi är bättre på detta och jag vill att vi ser till att ingen lämnas utanför.
 
Tacka för de komplimanger du får, kommenterar på bloggen, som kommentarer i spelet. Tänk på att dessa människor har lagt energi på att visa sin uppskattning på din blogg så det minsta du kan göra är att svara tillbaka! Visa respekt för andra, så får du respekt av andra tillbaka. Uppmuntra andras arbete dom lagt ner och kommentera vänligt deras inlägg, som sagt tidigare oavsett hur stor eller liten bloggen är. Ge tips och kritik på ett omtänksamt sätt, du skriver det för att hjälpa, inte för att hacka. Hjälp andra personer att synas när dom gjort något extra bra eller fint, då det inte är lätt att höras. Håll våran community levande och hälsa på varandra i spelet. Sprid positiv energi och var spontan! Jag vill hålla våran svenska community levande och jag hoppas ni vill det med.
 
Avslutningsvis vill jag tacka dessa spelare som hjälper andra att synas;
Alicia Starnight
Amanda Lightfield
Esmeralda Silverforce
 Myra Riverfall
 Tindra Silverheart
 
Dessa har antingen haft tävlingar eller delat länkar för att hjälpa till att uppmärksamma något.
Tack för mig och mitt luddiga inlägg, massvis med kramar till er!
 
 


Myra R

Jag tycker överlag vi har ett trivsamt och öppet community där det är en god stämning för det mesta!
Jag håller med att man ska dela och uppmärksamma andra och andras inlägg. Bara jag som tycker folk blivit ännu bättre på det om man kollar för kanske 1 år sedan?
Hittills för mig har det känts så meningslöst att "bloggtipsa" och sånt, även fast det hänt nån gång. Detta för att jag knappt haft några besökare och det då blir väldigt meningslöst.. Är superglad att jag kan göra det nu med lite större påverkan, har faktiskt ordnat i förmiddags för typ 2 st sådana som ska publiceras inom kort :D
Jättebra skrivet förresten lilla Staffan :)

Svar: Jag håller med dig Alberto, det är verkligen superkul att se en utveckling i våran svenska lilla commuity! Åh så trevligt, ska se till länka dig också! ;) Tack o bock förresten, kändes så luddigt haha!
Juliette Stardawn

2014-04-12 / 21:03:19
BLOGG: http://mriverfall.blogg.se
Esmeralda Silverforce

Asså det känns som att jag under vissa perioder typ länkar mer än jag skriver själv, men nu måste jag banne mig länka det här hos mig med - jag haft något liknande i utkastet i evigheter men du har sagt det hela MYCKET bättre än vad jag kunde ha gjort. Och håller sannerligen med om att det är helt sjukt vilken skillnad det är i SSO-communityt om man ser mellan svenska spelare och spelare från andra servrar... jättekonstigt!

Svar: Hahah samma här! Åh tack så mycket kära du, att höra det från dig är superroligt att höra för dina inlägg är just wow *-* Eller hur, jag fattar inte vad det är för skillnad mellan dessa communitys heller. Är det så nedrans svårt att vara artig? :O
Juliette Stardawn

2014-04-12 / 21:15:43
BLOGG: http://monokerus.se/
Tindra Silverheart

Jag tycker verkligen att du har rätt! Alla måste få en chans att synas.

Jag har nu börjat med en tävling, "Veckans Blogg" där alla ska få en chans att synas. Jag har länkat din blogg i den första tävlingen, och jag lånade en bild från dig. Jag hoppas det är okej, jag har också skrivit klart och tydligt att du har gjort den. Säg till om du vill att jag ska ta bort!

Svar: Åh gud vad bra! Och absolut ingen fara att du lånade en bild, bara roligt :D
Juliette Stardawn

2014-04-13 / 10:33:14
BLOGG: http://zilverheart.blogg.se
Jenny Skydawn

Så rätt Juli! :D Ska länka inlägget på min blogg (:

Svar: Åh tack snälla! Roligt att se att det uppskattas! :)
Juliette Stardawn

2014-04-13 / 11:18:40
BLOGG: http://Skydawnn.blogg.se
Malin Queenstorm

Jag håller totalt med dig Juliette.

Svar: Vad kul att höra Malin! :)
Juliette Stardawn

2014-04-13 / 12:26:26
Emma

"Att vi lägger ner sådan stor möda som blogg och instagram på ett spel gör att våran community sticker ut i mängden. Inte har jag då sett några spelare från t.ex. WoW, LoL eller dylikt, lagt ner själ och arbete i att skriva på t.ex. en blogg? Det är därför vi är så speciella."
Men snälla.. kolla upp lite fakta innan du skriver.. Finns MASSOR med streams, "kändisar", bloggar etc inom alla dessa mmorpgs du precis nämnde. SoO commuityn är väldigt liten i jämförelse med t.ex WoW och sticker inte ut för fem öre.


Svar: Tjena, om du läser en gång till så står det JAG HAR INTE SETT, jag har inte varit noga med att kolla upp spel som inte intresserar mig så jag har ingen aning om sådant. Såklart visste jag att streams och kändisar fanns i andra spel, men nu snackar jag om SSO endast. Det jag ville få fram med inlägget om du återigen läste noggrannare, var det att jag ville få vår svenska SSO-community mer levande än på de övriga servrarna då jag anser att dom är mer otrevlig. Läs inlägget bättre innan du skriver nästa gång, men tack för din synpunkt! :)
Juliette Stardawn

2014-04-13 / 16:12:37
Emma

Förstår absolut inte varför du drar in andra mmoprpgs och anser att SoO communityn är speciellare då när du inte har någon aning, samt när det inte var vad du ville framhäva i ditt inlägg. Det var just det som störde mig med ditt inlägg.

Svar: Jag ber om ursäkt om just den delen störde dig och nu i efterhand skulle jag kanske ha letat runt lite! Det jag egentligen ville få fram är att vi rollspelar mer, skriver som att vi vore karaktären in real life, etc. Luddigt, men hoppas du förstod vad jag menade :)
Juliette Stardawn

2014-04-13 / 16:21:51
Anonym

Nu vill jag inte komma här och förstöra i ditt underbara inlägg, men hur menar du i delen med "Avslutningsvis vill jag tacka dessa spelare som hjälper andra att synas;
Alicia Starnight
Amanda Lightfield
Esmeralda Silverforce
Myra Riverfall
Tindra Silverheart"
Nu är det mer jag som är lite förvirrad, jag har då aldrig sett dem 3 första länka några "okända" bortsett från Amanda Lightfields "Veckans Insändare". För den mesta delen länkar dem ju bara "kända" personer och bloggar. Nu var ju det här inlägget menat med att klaga utan jag blev bara lite förvirrad..

Svar: Ingen fara! Jag menar att dom kanske har en tävling där man ska skicka in något eller så så man får en möjlighet att synas :D T.ex tävling då man ska skicka in en redigering som Alicia hade, så dom blir länkade ^^ Tycker bara det är bra att dom ger folk en chans att synas thats all :D Och jag har sett att dom länkat olika mindre kända personer ibland också, även om det var ett tag sen ^^ Hoppas du förstod vad jag menade!
Juliette Stardawn

2014-04-13 / 20:12:24
Emma

Tack för ditt svar! MEN det stämmer inte heller, haha! Bland annat på WoW så finns det till och med rollspels servrar. Folk sitter och rollspelar precis som vi gör på SoO. x)

Svar: Ingen fara! Haha jaha, det hade jag ingen susning om! Tack själv för din lilla lektion om WoW haha :D
Juliette Stardawn

2014-04-13 / 22:34:14

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback