Att ha en SSO blogg - åsiktsinlägg   

 
 
Från flera håll har jag hört blandade känslor och åsikter om att driva en SSO blogg.
Det är väldigt många som väljer att starta upp sin alldeles egna blogg, där de delar med sig av inlägg tillsammans med deras virtuella hästar. Många av dessa bloggar, blir även stora och anses vara "kända". Men för mig är det bara igenkända, men alla kan tolka de olika :) Nu, back to the subject!
 
Men varför väljer man att starta en blogg där man bloggar om en virtuell person som man hittar på själv, tillsammans med dess virtuella, pixelhästar. Varför sitter man och skriver påhittade inlägg om ridpass och andra saker som egentligen inte är sanna eller verkliga? Det förstår inte jag heller, men väljer ändå att driva Jstardawn.blogg.se..
 
Vissa tycker de är bortkastad tid att låtsas vara en spelgubbe och ta hand om hästar osv. och blogga om ett spel. För egentligen, de är väl inte många som bloggar om t.ex. minecraft, cod, LoL eller WoW? Sure, de finns säkert nånstans nåra personen som gör på samma sätt som vi. Men fortfarande är bloggen uppbyggd på ett spel som inte finns i verkliga livet. Ja vissa tycker de är helknäppt och tycker man slösar bort sitt liv med att spela/blogga om SSO.
 
Men det finns även andra, där jag är i, som gillar idén med att ha en blogg om SSO. Man kan låta sin fantasi flöda och bygga upp en karaktär exakt hur man vill. Jag gillar hur man kan skriva om hästarna, som om de vore äkta och låta fantasin skena iväg med dessa virtuella skapelser. Det är som att vår blogg är som en vanlig ridblogg, fast dock inte verklig. Vi kan blogga om våra åsikter, som jag gör nu hehe, lägga ut våra favoritoutifts, dela med oss av roliga bilder och händelser och tips till andra SSO spelare. Vi kan få insperation från SSO bloggar, allt från outfits till hur man ska fortsätta kämpa sig fram med att orka levla sina hästar. Det var genom en SSO blogg som jag hittade SSO för första gången och bestämde mig för att pröva spelet trotsallt. Och jag blev fast direkt.
Så utan SSO bloggen, kanske jag aldrig hade börjat med detta spel?
Jag kan sitta här och rabbla upp flera posetiva saker med att äga en SSO blogg, men väljer att låta er få tänka efter själva.
 
Såklart finns de nackdelar med att blogga om SSO, eller blogga överhuvudtaget.
T.ex. Det tar upp enormt mycket tid att göra inlägg, anstränga sig och hålla bloggen uppdaterad ständigt. Man blir stressad och istället för alla dessa roliga inlägg, blir det slarvigt skrivet med inga bilder. Man kan få sämre socialt liv, jag vet de låter konstigt, men de finns dom som istället för att vara med sina vänner, sitter hemma och bloggar om SSO. Man får vara beredd på elaka, dryga kommentarer från olika anonyma människor. Man kan känna sig pressad och man får även vara beredd på att andra bloggare kan sno ens idé eller så haha! Även om jag anser att man borde få blogga hur man vill ;)
 
Jag älskar att blogga och jag tycker det är roligt att skriva om SSO, vad är er åsikt?
Varför bloggar just DU om Star Stable Online? :)



Allison Dawnstar

Jag tror att jag började blogga om SSO enbart för att jag ville dela med mig och visa bilderna jag tagit i spelet, haha ;) Men det har ju utvecklats och nu skriver jag om allt från ridpass till uppdrag!

2013-08-06 / 12:51:44
BLOGG: http://Allison.bloggplatsen.se
Exenzia

Jag skapade min blogg, för att alla andra hade SSO bloggar, jag tyckte det verkade kul. Och nu har jag bloggat i flera månader, och jag tycker fortfarande det är lika roligt att få dela med sig av allt man gör på SSO. Det är roligt att se hur bloggen växer, man får motivationen till att blogga. Jag älskar att blogga & skriva om SSO! :)

2013-08-06 / 14:46:48
BLOGG: http://exenzia.blogg.se/
Nichole starrock

Bra skrivet! :)
Jag tror att den största anledningen till att jag driver en sso blogg är för att jag vill dela med mig av mina egna tankar, ideér och mitt sso liv till andra spelare! Sso's bloggvärld har ju växt otroligt mycket och jag är väldigt imponerad av att spelet har växt så mycket som det har gjort utanför Starstable världen! Helt sjukt egentligen att alla som har en blogg årkar lägga bed så mycket tid som man ändå gör för att hålla en blogg uppdaterad! Det är även som du säger att vissa väljer sso före sina verkliga vänner, det är en upplevelse som jag har varit med om men slutade med att jag slutade blogga när det verkliga livet kom ikapp.

Ps. Älskar din blogg! Du är superbra! :)

Svar: Åh tack så hemskt mycket, det värmer ska du veta! :) Precis, håller med dig! Tror många håller med dig att man bloggar för att dela med sig av sina erfarenheter, bilder och annat roligt!
Juliette Stardawn

2013-08-06 / 22:23:40
BLOGG: http://myjorvikdiary.blogg.se
Sofia Turtlebear

Började blogga för att visa allt som alla andra inte hade sett en, redigeringar. Innan jag skapade min blogg så satt jag o lekte att jag hade en blogg (jättebarnsligt jagvet) Skaffade en för att dela med mig av mina tankar, åsikter och ideér, helt enkelt.... sso är bäst...
:) Du e med bäst ^^)

2013-08-11 / 11:28:40
BLOGG: http://turtlebear.bloggo.nu/
Aleksandrina silverheart

Hej jag jillar at blogga du kan dela det du har på hjärtet og si dina meninger och sso er det besta spelet nonsin jag e egenglig norska men ochså svenska så jag e lita svorsk siden jag inta skriver så bra svanska


Alex

2014-06-04 / 21:46:23
BLOGG: http://silverheart.blogg.no
Aleksandrina silverheart

Hej jag jillar at blogga du kan dela det du har på hjärtet og si dina meninger och sso er det besta spelet nonsin jag e egenglig norska men ochså svenska så jag e lita svorsk siden jag inta skriver så bra svanska


Alex

2014-06-04 / 21:46:23
BLOGG: http://silverheart.blogg.no
Kailey Yellwoborn

Jag bloggar om SSO för att... jag vet inte. Det var så himla många som bloggade om det och bloggarna var så fina och allt verkade så kul, så jag startade min blogg kaileyyellowborn.blogg.se. Jag har typ inga läsare, men jag tycker på något sätt att det är roligt ändå. Och jag gjorde faktiskt också det som Sofia Turtlebear (kommentar ovan) gjorde, jag låtsades att jag hade en blogg och skrev typ dokument och så. Jag låtsades att jag var känd och allt det, men i verkligheten blev det inte riktigt så..... Aja jag älskar din blogg i alla fall och önskar att jag var lika bra som du :)

2014-08-26 / 18:22:46
BLOGG: http://kaileyyellowborn.blogg.se
Emily Greenmountain

Jag skapade en SSO blogg för att jag tycker att det är så himla roligt! Jag satsar inte på att jag ska bli "känd" utan jag satsar på att ha ROLIGT!

2015-11-03 / 19:29:34
BLOGG: http://hallonstarstable.blogg.se
Nova Pinkgarden

NovaPinkgardenQsso.blogg.se

2016-03-27 / 11:41:12
BLOGG: http://novapinkgardenqsso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback