Strandritt med jätten.   

Så fort jag vaknade imorse och kikade ut genom fönstret, förstod jag att det skulle bli fint väder.
Det stora himlavalvet var i en härlig blå nyans och inte ett endaste moln fanns på himlen!
Eftersom Snowkiss ska stå idag som belöning för veckans arbete, Airwalker är på bete i ML och Firerain ska jag ut med sen, så var det självklart att jag skulle ta ut Jewelmist på en runda.
 
Jag planerade en strandritt vid stranden nära Vingården, då det är min absoluta favoritplats i hela området.
Så jag satte på henne det fina EKO-märkta, blåa tränset och en fin svansrosett.
Dagen innan hade jag prövat på mig en "frieser-frisyr" som egentligen bara är en inbakad fläta. Den satt nästan lika bra som dagen innan, så jag valde att ha kvar det. Ibland kan det även vara skönt för Missy att få undan den långa manen ett tag ;)
 
Nere på stranden var vi helt ensamma och det var riktigt harmoniskt där nere. Oj vad jag njöt av den här ritten!
Vi skrittade runt, tog nån strandgalopp och plaskade i vattnet. Och min fina tjej var så avslappnad!
 
Vi stannade där i ungefär 40 minuter innan vi kände att vi fått nog av vattnet och stranden haha.
Men innan vi skulle gå, ville jag pröva en sak som jag tränat lite med henne.
Nämligen att resa sig på kommando. Jag vet att det finns blandade åsikter med att lära sin häst stegra, men jag valde att lära henne det då jag vet hur jag ska hantera henne och hur hon uppför sig.
På första försöket så reste hon sig, slog med frambenen och landade ljudligt i vattnet igen. 
Vattnet stänkte upp på mina ben och oj vad jag skrattade!



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback