Min prins är hemma!   

Igår fick jag ett telefonsamtal från druiderna i rådet om hur det var med Firerain.
Jag har saknat min fina Ragge alldeles förlänge och ville se hur han mådde. Dom kom med goda nyheter!
Han hade blivit så pass bra att dom skulle skicka hem honom nästa dag redan. Jag bubblade av glädje inombords när jag hörde att min prins var påväg hem till ML!
 
Transporten kom tidigt på morgonen och jag kunde inte sova en blund natten innan.
När rampen fälldes ner, kunde jag se en välbekant rund hästbak blottas i transporten.
 
Jag gick och kramade om honom, pussade på honom. Redan här började det brännas bakom ögonlocken.
Tog grimskaftet och började leda han mot stallet.
 
Inne i stallet granskade jag honom, tog sedan av grimman för han gör endå aldrig något dumt.
Jewelmist och Airwalker gnäggade högljutt och blev nyfikna på Firerain.
 
Ställde in honom i boxen och myste med honom hela morgonen. Min fina Firerain.
När jag stod där inne i boxen, kunde jag inte hålla tillbaka tårarna.
 
Firerain, kunde dött. Den tanken går inte att missta. Men det gjorde han inte.
Jag är världens lyckligaste, mina hästar mår bra. 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback