Åsikt om de nya hästarna ~   

 
I onsdags i samband med klubbhuset och kläderna, anlände tre hästar till Valedale. Alla hade nån form av rödteckning, såsom Fux och Red/Strawberry Roan. Det var två ponnysar och en arab som hittade hit. 
 
 
Strawberry Roan Ponny: Denna ponny har en otroligt fräck färg och detaljerna som bläsen är makalösa. Färgen må vara lite för röd, men jag tycker det ger hästen karaktär. Man kan anta att hästen ser rakad ut. Synd bara att färgen hamnade på en ponny och inte en vanlig häst, då t.ex. jag inte är ett stort fan av ponnysar. Dock kul att se att SSO teamet vågar sig på lite mer ovanliga färger och detaljer. Den får 8/10 av mig.
 
 
Mörkfux Ponny: Denna ponny hamnade i mångas hjärtan direkt den anlände. Såg på flera sociala medel att dom hade köpt denna ponny. Jag förstår dom, ponnyn är jättegullig och färgerna är snygga! Samma problem här som med den övre ponnyn - hade hellre sett denna färg på en häst i orginalform. Gillar speciellt brytningen i färg i man och svans. Tyvärr ingen ponny som jag skulle kunna tänka mig i mitt egna stall, men den får 8/10 av mig. 
 
 
Eldigt Fuxfärgad Arabiskt Fullblod: Det var just den här hästen som jag drog mina ögon extra länge på. Jätteroligt med en lite eldigare fux, mörka detaljer kring huvudpartiet och en skjuten stjärna i pannan. Detta är en häst jag absolut skulle kunna tänka mig i mitt stall - detta är nog en av dom snyggaste araberna i spelet. Denna ska jag i framtiden köpa, frågan är bara när! Den får 10/10 av mig.
 
Alla hästar som anlände idag, var superfina och fanns inge större att klaga på.
En av de mer lyckade onsdagsuppdatering gällande hästar skulle jag tro.
 


Anonym

Vart finns araben du visade? Fuxen alltså med stjärna.

2016-01-26 / 16:12:06

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback