Bloggtrender?   

 
Oavsett om man bloggar om SSO, fashion eller vardag, så brukar de oftast finnas "trender" inom varje kategori.
Jag menar, hur ofta är det inte att man klickar in på ett x antal bloggar som alla ofta nämner samma sak?
Dagens fråga, Dagens outfit, championatresultat, åsiktsinlägg, hiss och diss m.m
Listan kan göras låååååång, trust me.
Men varför väljer de flesta att skriva om nästan samma saker? De är ett frågetecken hos mig eftersom jag själv bloggar om såna saker nästan utan att stanna och tänka efter...
 
Kom ni ihåg när de blev ett herrans liv om lagg och väldigt många SSO bloggare skrev ett inlägg om just lagg?
Alla hakade på varann och till slut blev det en trend att blogga om lagg.
 
En annan sak som verkar vara trendigt är att ha en glittrig, spaceinspirerad bakgrund med fina färger, ha bilder på hästarna i sidomenyn och matchande färg på rubrikerna osv.
 
De flesta bloggar har precis de här utseendet och innehållet.
Så vad gör varje blogg speciell egentligen, om varje person skriver om samma sak? Jo, de är hur välskrivet och roligt den personen skriver. Om den har många fina bilder och har egna idéer och tankar. Att den gör nått så att den sticker ut ur mängden. 
 
Jag vill förtydla att jag har ABSOLUT inget emot de som har/gör allt de jag nämnt!
Jag själv tycker det är väldigt roligt med såna bloggar, men är bara nyfiken om folk som gör de följer en specifik trend ;)
 
Jag själv har en glittrig bakgrund, hästar i sidomenyn och bloggar om hipp som happ.
Jag följer väl bloggtrenden lite grann, men försöker sticka ut genom att blogga om andra saker.
Jag vill sticka ut i mängden och inte ha samma som alla andra.
De ska jag försöka fixa, jag lovar!


Emma Sweetwood

Så sant Juliette! Har tänkt på det :3
Men när ska du länka till dom dära CS3 &CS5?:)

2013-07-16 / 17:19:07
BLOGG: http://emmasweetwood.bloggo.nu
Allison Dawnstar

Jadu Juli, jag har faktiskt aldrig tänkt på det där med blogg trender, eftersom att jag inte har några hästar i sidomenyn, ingen glittrig bakgrund, skriver inte om onsdagsuppdateringarna, ingen dagens outfit, eller dagens fråga. ;)

2013-07-16 / 17:56:45
BLOGG: http://Allison.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback