Dressyr med Missy i VG   

Det var ett tag sen jag hade ett ordentligt ridpass med Jewelmist och eftersom det var sånt fint väder idag, så passade jag på att träna lite dressyr med min fina frieser.
Eftersom ridhusets A del var fullt, så vände jag och red mot Vingårdens paddock.
 
Hon kändes väldigt spänd ibörjan och jag var lättad av att det inte var någon i paddocken!
 
Värmde upp i skritt, båda varven och prövade sedan ställa henne längs staketet. Gick inge vidare..
 
Gick vidare till trav och jobba igenom henne samt se till att hon förflyttade kroppen ordentligt.
Gjorde volter och försökte runda henne.
 
 
Eftersom hon jobbade bra genom traven och fortfarande kändes alert så tog jag arbetsgalopp.
Lät hon galoppera längs fyrkantsspåret, gjorde nåra galoppombyten och volter/serpentiner.
 
 
 
 
Avslutade med en halt och hälsning, för att öva inför tävlingarna.
Kortfattat var ridpasset helt okej, vi har mycket kvar att öva! :)



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback