Hoppning i GÅD   

Efter min och Anna's ridtur så sa hon att hon skulle träna lite hoppning i gyllenbladets paddock med hennes häst Airmist. Så jag hängde på tillsammans med Jewelmist och gjorde iordning henne för lite hoppning.
Som ni vet så tränar jag och Missy mest dressyr, men hoppning är bra som omväxling och nyttig träning!
 
Vi hörde med Judy om hon inte hade lust att köra oss till GB's paddock och snäll som hon är tog hon oss dit.
 
Väl nere i paddocken så var vi ensamma, vilket var ännu bättre då vi kan fokusera ordentligt på våra hästar.
Dock så var dagens pass mindre krävande då hon gått så mycket och bra de senaste dagarna, mer för att slipa på hennes hoppminne.
Så började med att värma upp först i skritt på lång tygel, sen arbetstrav och kort galopp i båda varven.
Gjorde nån volt här och där för mjuka upp henne yttligare!
 
 
 
 
Påbörjade sedan en övning där hästen ska trava mot hindret och landa i kort galopp. En ganska enkel version ;)
Hon klarade det galant och rev inte en endaste gång, dock kom hon snett och vart lite slarvig med att lyfta sina bakben ordentligt. Får se till att muskla henne mer, så att hon även orkar trampa under sig i dressyren.
Men hon hade bra lynne idag och brydde sig inte om att det hade hunnit bli ganska mörkt utomhus, min lilla Missy!
 
 
 
Jättenöjd över det korta ridpass vi hade och vem vet, kanske är de hoppning hon var ämnad för?
Ringde sen Judy, som var snäll nog att hämta oss igen haha!
Och jag hade ingen aning om att Judy hade en egen röd bil och hästtransport? :S
 
Hann inte se så mycket av hur det gick för Anna, men hon trillade iallafall inte av :)
Ska börja planera in en hopplektion åt Jewelmist varje vecka så hon får öva lite mer.
 
 


Exenzia

HAHA VADÅ "HON TRILLADE IALLAFALL INTE AV"?! x'D <3

2013-07-20 / 01:12:50
BLOGG: http://exenzia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback