Dressyrträning i ridhuset.   

Airwalker har mest stått i deras sommarhage hela dagen så jag var tvungen att motionera honom också.
Blev ett dressyrpass i RH, arbetade ganska mycket med galoppfattningarna och ridvägar.
Så jag började med att trava rätt upp och hälsa.
 
Efter det skrittade jag ut på spåret i en jämn arbetsskritt.
 
Fattade arbetstrav och travade genom diagonalen över ridbanan.
 
Tränade öppna/slutna över ridbanan i trav och han lyssnade bra på hjälperna.
 
Fattade sedan en mjuk arbetsgalopp och red både rätt upp, volter och serpentinbågar i galopp.
 
Ni vet ju hur Airwalker är.. När man kräver lite mer av honom, börjar han tycka det blir jobbigt och istället börjar han fjanta omkring. Det gjorde han även här. Reste sig, studsa och bockade.
 
 
Så vi gav oss där och skrittade hem till ML igen. 
men i det stora hela, är jag nöjd över dagens dressyrpass :3
 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback