Dressyrträning i VG's paddock.   

Missy har inte fått träna dressyr på ett tag, så sadlade på henne och skrittade till VG's paddock.
Hon kändes lugn idag och det var inga konstigheter alls.
Idag ville jag fokusera på skritten, att forma och böjja utan problem samt någon trav.
På slutet så kom även Nikki, vi hade redan hunnit rida en stund. Men red ett tag till endå!
 
Började med att skritta runt ridbanan och värma upp hon ordentligt.
 
Gjorde sedan ett par antal volter i båda varven och försökte böjja henne.
Hon gick lite hipp som happ, så de måste vi absolut träna mer på.
 
 
Istället för att ta hjälp av paddockens staket som stöd i ridningen, försökte jag klara mig utan och istället jobba henne med mitt egna "staket". Hon vart lite vinglig ibörjan, men fungerade bättre och bättre mot slutet.
Väldigt nyttigt för både mig och Jewelmist!
 
Avslutade med att hoppa av och skritta runt med henne i paddocken.
Efteråt så stretchade jag henne och blev hämtad av Thomas Moorland.
 
Hittade även mitt ridspö jag hade glömt för ett tag sen :3



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback