Moorland Stallet - mitt nuvarande hemstall.   

Moorland Stallet. Där är mitt nuvarande hemstall och hem. 
Det var i precis det här stallet som jag fick min allra första häst av Thomas Moorland, min älskade Firerain. 
Här både bor jag, arbetar och hjälper till med nödvändigheter för personalen.
Jag är inräknad som personal här på MLS och jag hjälper ofta Janna med ridlektionerna.
 
Det finns två olika stall här på ML.
Ett innestall där mina hästar står tillsammans med andra privathästar.
 
Men även ett slags utestall där ridskolehästarna står på nätterna i sina stora rymliga boxar, med mycket vatten och mat hehe.
 
Det är välorganiserat (för det mesta höhö!) och fräscht!
Sadlarna och tränsen har egna krokar och mycket utrymme för utrustning allmänt.
Finns en anteckningstavla, garderober för personalen bla.
 
 
I sommar så planerar jag, Thomas Moorland och Justin att renovera denna box så yttligare en häst kan flytta in i  stallet. Samt att sätta upp troféskåp för bevara alla vinster!
 
Hagarna är verkligen underbara och helt perfekta för hästarna!
Stora vidsträckta betesområden med en sjö som ligger i närheten.
Det finns tre olika hagar i MLS. 
Mina hästar går i samma fina hage med några andras hästar.
 
 
 
Jag bor inne i ML centrum, alltså bara några meter ifrån stallet.
Jag är så glad att jag fick chansen att komma till MLS och jag hoppas jag stannar här en stund till innan jag förflyttar mig mot nya områden!
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback