Islandshästar till SSO ~   

Ikväll så fick jag något ryck av att redigera snabbt och jag tänkte de skulle vara kul att redigera en islandshäst.
Eftersom dom har två extra gångarter, passgång och tölt, så valde jag att redigera hästen i tölt :)
Det var lite klurigt plus jag hade inte tillgång till min ritplatta så resultatet blev inte som jag tänkt mig..
Manen och svansen är kaos, men what evaaaah! Hoppas ni gillar den ändå!
 
 
Men när jag redigerade bilden, så började jag spekulera om att ha islandshästar i sso.
 
Dom skulle vara lite större än ponnysarna som finns här nu, busig och tjorvig man, lite hovskägg på benen & finnas i olika färger. Men eftersom islandshästen är känd för sin tölt och passgång så skulle det vara otroligt kul om det kom till spelet också! Att efter arbetstrav, skulle islandshästen öka över till tölt osv.
Rätta mig om jag har fel, jag har ingen koll på gångarterna överhuvudtaget höhö.
Jag menar frieserhästarna fick ju sitt speciella utseende, dom var större + lyfter benen mycket mer elegant.
Så det skulle nog inte vara helt omöjligt med att få islandshästar till SSO.
 
Vad tror ni, skulle ni vilja ha islandshästar till Starstable Online? :)
 


Myra

Åhåhå vad fin redigering. 8D
Prata inte om det ,__, skulle avlida av lycka om de kom!!!
Jomen precis att de blir unika som friesern fast istället lite mindre än vanliga hästar :) (större än ponnyerna dock)
Tror de kommer komma i framtiden men att det kommer ta ett tag.. :) eftersom de har flera raser kvar på deras lista och så :3
Om tölten kom tror jag de skulle ta att hästen växlade till tölt direkt efter skritt, det kan gå rätt långsamt i tölten och det är absolut inte alla som har den ökade tölten. Men vem vet. Går att spekulera hur mycket som helst i det.. xD


Svar: Åhå tack! :D Precis, skulle bli väldigt spännande att se om det nu skulle komma isisar, hur dom skulle se ut och hur dom skulle röra sig :D
Juliette Stardawn

2013-09-30 / 22:45:56
Britney Highstorm

Hej! SUPERFIN redigering! Skulle aldrig göra bättre själv, men om jag får rätta lite (menar absolut inget elakt, det vet du <3) Btw, dom rör iaf inte så mycket på bakbenen, eller dom isisar jag rider på fridtiden gör inte det. Rider isisar på fridtider och vet hur dom rör sig etc. Men super fin redigering och jag har också tänkt på det! :D Skulle vara superkul att få se hur dom rör sig etc.
Vilka färger skulle det nog vara:
Fux (dunder vanlig på isisar)
Svart
Vit
Brun
Isabell

Detta var iaf dom som är vanligast i mitt stall :)

MVH
Britney Highstorm

Svar: Åh tack och bock! Den här pållen fick iaf lyfta lite extra på bakbenet haha!Hoppas vi får in några i spelet som ser ut så då! ;)
Juliette Stardawn

2013-10-01 / 07:00:12
BLOGG: http://britneyhighstorms.bloggo.nu
Matilda Greenstone

Isisar är min absoluta favoritras IRL, då jag älskar deras lynne och de är så mysiga att rida.
Mina stora hopp är isåfall att det skulle komma en isabellskäck, en svart och en linfux. (Linfux var den bästa beskrivningen jag kunde hitta) Eller en isabell (Har namn åt alla dessa färger redan) Alla efter hästar IRL, åh <3
Och jättefin redigering som vanligt Juli! ;)

Svar: Åh ja, dom är så goa! En svartskäck skulle varit gudomligt! *_*Tack kära mattis :D
Juliette Stardawn

2013-10-01 / 10:10:19
BLOGG: http://skydancers.blogg.se
Rebecca Winterbell

Asså OMG!! *-* Du redigerar såå sjuuuuukt fint!!!!

Svar: Åh taaaack, gud vad glad jag blir! :D
Juliette Stardawn

2013-10-01 / 17:17:38
BLOGG: http://snowdancerz.blogg.se
Lisa Winterstorm

Jättefin redigering Juli! 8D Och ja, islandshästar är min favoritras så jag skulle bli överlycklig om de kom ♥

Svar: Tack Lisa! ♥ Kul att höra, ohjaaa vet att iaf anna skulle smälla av HAHA ;)
Juliette Stardawn

2013-10-01 / 17:17:54
BLOGG: http://lwinterstorm.blogg.se/
Cecilia Starhill

ASSÅ DU ÄR SÅ HIMLA DUKTIG *-*
Det skulle vara jättekul med små islandshästar, speciellt om dem kunde tölta c:

Svar: ÅHHH tack cec! :DD Eller hur, skulle köpa en direkt *_*
Juliette Stardawn

2013-10-01 / 18:33:36
BLOGG: http://Ceciliastarstable.blogg.se
Linda Youngwood

SÅ FIN BILD :D
Skulle vara suuuper kul med islandshästar till sso har en egen hemma i stallet c:

Svar: Åh tacktack! :D Jomen eller hur, åh avvis!
Juliette Stardawn

2013-10-01 / 20:55:19
BLOGG: http://lindayoungwood.blogg.se
Exenzia

BOO BOO TYGLARNA SKA INTE VARA LÖSA!!1111 Haha nejmen, det är ok <3 <3 jaa jag vill ha islandshästar, har ju 2 irl, och i know you want en av dom!! annars, superfiiiin bild :'''''''''''''''''''''D

Svar: HUR SKA JAG VETA DE :((((( Haha hoppas de kommer en Gòla snart då? ;)) Tack annlurk <3 <3
Juliette Stardawn

2013-10-02 / 11:45:06
BLOGG: http://exenzia.blogg.se/
Kelly Rainheart

Hej! :D super fin bild♥ Haha, tittar o skriver detta inlägg 2015 Cx sökte lite på internät och hittade din sida, och eftersom islandshästar är mitt liv så blev jag tvungen att kommentera lite c: lite fakta jag vet: Islandshästar kan ha ALLA färger tex svart, skimmel, fux, isabell, skäck :) De går i skritt, trav, galopp, tölt och passgång :) När den töltar är alla benen förutom två, fast nästan så att det bara blir ett i marken. i passen också bara två i marken, när man rider barbacka i pass känns det som att man åker sick sack på hästryggen ;) Med vänlig hälsning Kelly Rainheart

2015-11-28 / 13:25:14
Anonym

Ja snälla jag vill jätte Järna att islands hästarna kommer men ej så dyra kanske600 och i silver glade eller Fp någon stans nära snälla💖 star stable bäst! Tack

2015-12-01 / 16:15:44

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback