Tips - Sprickorna   

I onsdags då vi fick nytt uppdrag och skulle stänga sprickor, rädda Silvergladebyn etc. och jag tyckte det var helt okej med att stänga sprickorna. Tänkte inte så värst mycket på det utan gjorde det bara för att få klart uppdraget, som förövrigt var döbra! Men sure, jag blev lite smått irriterad i slutet då de tog väldigt lång tid att stänga sprickorna..
Sen nu så ska man stänga sprickorna runt om i Jorvik för att förbättra den nya fraktionen som man fick.
Suck säger jag bara. Jag gillar inte alls att göra stänga sprickorna och brukar alltid faila sönder på dom.
 
MEN, sen så läste jag runt på lite olika bloggar om lite tips, så tänkte dela dom med er andra stackare som brukar faila som mig, höhö!
 
1. Ha tålamod! Vissa sprickor kan gå snabbare att stänga än andra, men de tar dubbelt så lång tid att stänga dom om man blir arg och superfrustrerad.
 
2. Ha på ljudet i SSO! Jag brukar annars stänga av ljudet och lyssna på min egna musik på spotify, men sanningen är att man kan "höra" när dom blåa stjärnorna kommer. Det låter som ett väsande ljud och kan underlätta väääldigt mycket! Plus du hör när du failar och missar en stjärna.
 
3. Vinkla bakåt din dataskärm! Genom att vinkla bak din dataskärm, som troligtvis tyvärr bara går att göra på laptops, så blir dom blåa stjärnorna starkare i färgen och du ser dom lättare!
 
4. Håll koll på kanterna och i dom "svåra" områderna! Som ni vet så dyker det även upp stjärnor i den gråa skuggan runt om och det kan vara lätt att missa och även i mitten av cirkeln, då de kan vara svårare att skymta där.
 
5. Håll kvar din pil! Ibland, väldigt ofta, så kommer det en eller två blåa stjärnor där du precis tog en stjärna. Så var beredd på att det kan dyka upp en där du precis klickat.
 
6. Stäng sprickorna under din levlingsrunda! Vissa, ink. jag, tycker att det är drygt att springa kors och tvärs över Jorvik för att enbart stänga sprickor så därför brukar jag ta dom medans jag levlar istället! På så sätt blir det mycket mer effektivt och inte lika jobbigt.
 
Så, det var några av mina tips till er och två bloggar som jag fick nåra tips ifrån är:
Hedvig NorthallGenevieve Nightbard
 



Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback