Fixat till stigbyglarna?   

Vet inte om det bara är jag, men enda sen vi fick sadelgjordarna, så har jag gått runt och tänkt.
Jag tycker stigbyglarna sitter på foten mer nu än vad dom gjorde förr.
Då var det oftast bara i en speciell vinkel man kunde få till att det såg ut att foten satt i.
Och då var det oftast bara den ena foten.
 
Men nu verkar det som att dom fixat till det lite grann åtminstoende, medvetet eller ej.
I vissa gångarter så sitter båda fötterna i, vilket är hur bra som helst.
Dom gångarterna är trav, "fulgalopp" och ökad/max galoppen.
 
 
 
 
 För om ni sen kollar på skritt och kort galopp, så ser det helt annolunda ut.
 
 
 
Ganska ovärt inlägget I know, men ville skriva av min fundering lite, eftersom vi ofta har vädjat om både sadelgjordar och att fötterna ska sitta i stigbyglarna. Peace off.
 


Alice silverberg

Det är i dom gångarterna man står upp som man har fötterna i :)

2014-02-19 / 14:35:05
BLOGG: http://aliceochagnesssoliv.blogg.se
Alice silverberg

Det är i dom gångarterna man står upp som man har fötterna i :)

Svar: Jaha åh vad smart, det tänkte jag aldrig på! :D
Juliette Stardawn

2014-02-19 / 14:35:06
BLOGG: http://aliceochagnesssoliv.blogg.se
Alice silverberg

Dom har fixat så man har dom i hela tiden nu!

Svar: Åh vad bra :3
Juliette Stardawn

2014-02-20 / 12:47:44
BLOGG: http://aliceochagnesssoliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback