De nya hästarna.   

Igår med uppdateringen, som förövrigt var helt klart överförväntan och toppen, så kom de 3 nya hästar.
En andalusier och två frisiska sporthästar - alltså en frieser korsning.
De alla hade en väldigt vackra och detaljrika färger! SSO-gänget blir bättre och bättre att utveckla sina hästdesigner för varje hästuppdatering som går. Stor tummen upp till det! :)
 
 
Tänkte dela mina åsikter kring dessa 3 hästar i ett kortfattat sätt med +/- :)
Kom dock ihåg att detta är mina egna tankar och åsikter om hästarna!
 
Palomino/beiga andalusiern;
 
Pro's
+ Väldigt mjuk och fin färg, med små detaljer över kroppen av glans.
+ Vackra, passande tecken på huvudet och på benen som höjer färgen i mina ögon.
+ Ser ut att passa bra i de flesta färgerna på utrustningen. 
+ En häst som jag skulle kunna ha i mitt egna stall.
 
Con's
- Färgen hade gärna kunnat vara liiiite kraftigare, för många får tanken att den ser lite smutsig ut.
- Ljusare man för att göra så hästen upplevs mer "ren". Annars bra.
- Ännu en palomino, som vi har i andra hästraser. 
 
Musblacka/gråa frisiska sporthästen;
 
Pro's
+ Väldigt ovanlig färg som är väldigt läcker i mina ögon
+ Har unika tecken såsom ål längs ryggen och zebraränder på benen som gör den ännu unikare!
+ Har slät man & svans, som gör att de som vill, slipper lite av "frieser" känslan.
+ Färgen hästen har, får oss att tänka lite på fjordhästens färg.
+ Passar bra i de flesta färgerna av utrustning.
+ Min favorit av de tre som kom för tillfället.
 
Con's
- Kan i längden bli en lite tråkig färg att ha på hästen, då den ser ganska livlös ut.
- Tråkig och för stor modell, i mina ögon, för att vara en frisisk sporthäst. 
 
 
Prickiga frisiska sporthästen;
 
Pro's
+ Otroligt läcker färg som många har suktat efter!
+ Fina detaljer som prickarna längs halsen, på ganashen och stjärnan i ansiktet.
+ Roligt alternativ till den svarta friesern minus hovskägget.
+ Passar extra bra i rött och blått enligt mig.
 
Con's
- Liknar en större version av den svartvita jorvikiska ponnyn som redan finns.
- Blir nästan lite för maffigt med allt det vita och prickarna på kroppen.
- Tråkig och för stor modell för att vara frisisk sporthäst.
- Skulle haft slät man för att matcha den ovanstående hästen i ras.
- Ingen häst jag skulle kunna inskaffa, då jag redan har en liknande färg på min ponny.
 
 
 


Adrienna Darkbell

Åh, man bara måste älska åsiktsinlägg right? Tycker att du har rätt i det mesta du säger, men en sak jag blev lite besviken på med den prickiga var att fläckarna såg jättepixliga ut, och jag menar verkligen JÄTTE. Och precis, den är för stor..

Svar: Hahah men eller hur! :D Jag märkte det också :S Hoppas de löser sig!!
Juliette Stardawn

2014-03-27 / 19:05:36
BLOGG: http://adriennadarkbell.blogg.se
Anonym

Det var ju iallafall superbra att man kan byta man på alla hästarna! :)

Svar: Jamen precis! Då blir hästen ju mer personlig! :)
Juliette Stardawn

2014-03-27 / 20:40:00

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback