Att vara klubblös.   

 
"Glöm inte bort att du måste vara medlem i en Ridklubb för att kunna komma in i klubbhuset…"

Igår på uppdateringen så anlände inte bara tre nya hästar och ett x antal klädesplagg, utan även ett väldigt efterlängtat klubbhus för alla ridklubbar som finns i spelet. Vad jag hört och sett från andra spelare så verkar klubbhusets funktioner, utseende och struktur vara helt makalöst. Utifrån bilder ser det väldigt vackert ut, stilsamt och stort. Kan förstå att detta underlättar så fruktansvärt mycket för alla som är med i en ridklubb. De kan planera sina möten, aktiviteter osv, helt ostört. Även veckoplaneraren verkar vara smidigt för alla klubbmedlemmar. Varför har jag inte sett det med egna ögon, kanske ni undrar?
 
Rid till Silvergladebyn och kolla in din klubbs nya tillhåll!
 
Jo, jag är nämligen klubblös. Jag kommer inte alls in där just nu. 
Så för mig var denna del av denna uppdatering inte intressant och det här är nog en nackdel med att vara klubblös. Den lär nog dock intressera mig senare, om jag väljer att gå med i en klubb.
Trots jag har varit med i ett x antal klubbar genom mitt SSO år, så är det skönt att vara på egen hand.
Tänkte dela med mig några av mina för- & nackdelar med att vara klubblös.
 
FÖRDELARNA;
- Va så oaktiv du vill utan att riskera att bli kickad! (Vet vissa klubbar som inte alls har så strikt dock)
- Gör vad du vill, när du vill! Du har inga tider att passa alls!
- Du har en stor frihet och behöver aldrig känna någon press.
- Kortfattat; du spelar på dina egna villkor, tider och regler. Kör ba!
 
NACKDELARNA;
- Alla dessa fördömda klubbförfrågningarna, dom driver mig till vansinne!
 - Man kan lätt bli rastlös av att inte ha aktiviteter, vilket kan minska spelsuget.
- Apropå aktiviteter, man missar alla dom roliga lekarna, ridlektionerna och utmaningarna.
- Man kan inte vara i klubbhuset.
- Man missar all trevlig gemenskap i klubbchatten och hänga med medlemmar.
- Man har lättare för att öppna upp sig rent socialt om man är i en klubb, är svårare om man är blygare och klubblös nämligen. 
 
Såg nu att den övervägande delen var nackdelar, men även om det är en rolig spelupplevelse att vara med i en klubb, klara jag mig som ensam varg just nu.
Tills jag hittar en klubb jag stormtrivs i, kommer ni se mig strutta omkring klubblös!
 
 
 


Myret

Kom till Night Guards! :DDDD

Svar: HAHAH, man vet aldrig ;)))
Juliette Stardawn

2014-11-22 / 11:11:50

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback