Fjordingarna ~   

Nu har det blivit klart och bekräftat att den nya speciella rasen är Fjordhästar. Och dom kommer redan den 10:de December. Fjordhästar har stått mig nära hjärtat så jag blev såklart överlycklig när jag fick reda på detta. Innan vi fick se bilder på de kommande hästarna, så var jag lite orolig hur dom skulle se ut. Jag ville absolut inte att dom skulle likna ponnyerna, utan vara större, ha fint kraftigare huvud och den där ståtliga manen. Tyngden lättades då jag först såg hur dom såg ut på en bild, som dom troligen råkat av misstag lägga ut.
Dom visade sen upp två olika fjordhästar på nyhetshemsidan. 
 
En snabbredigering jag gjorde av det två nya fjordhästarna.
 
Jag kommer garanterat att inskaffa mig en fjording, och samtidigt som jag skriver detta, så är det musblacken som lockar mest. Det lär komma i fler nyanser senare och det kommmer säkert sluta med att jag har flera av dessa godingar i mitt stall sen. Eftersom deras bakgrund på orginalbilden är i Dinodalen, antar jag att dessa två kommer klara kylan precis likadant som Nordsvensken. Så nyfiken på denna hästras!
 
 
 


Alicia Starnight

Men herre juli, så fin *-*

Svar: Åhh tack Alli! :D
Juliette Stardawn

2014-11-23 / 12:46:11
BLOGG: http://aliciastarstable.blogg.se/
Lara Mcfield

Jättefin!! Du redigerar skitbra *.*

Svar: Åh tack Lara! :D
Juliette Stardawn

2014-11-23 / 13:08:04

Kommentera inlägget här:

Ditt fina namn här:
Kom ihåg mig? ♥

Din E-postadress: (kommer ej publiceras!)

Har du en blogg?:

Din fina kommentar:

Trackback